Sunday 11 March 2007

Vårigt



idag är det jättevarmt o jättefint ute. jag gick till ica och hittade lite vårtecken, tex hundbajs, och en cykel och lite gräs och skräp.








mysigt.
igår var helena här, vi tittade på melodifestivalen o åt chips. helena gillade inte the ark. det gjorde jag. jag gillade iofs de flesta. när sonja sjöng rös jag över hela kroppen och började nästan gråta.
sen kom helenas karl o hämtade henne, och jag fick skjuts till HB. när jag kom in parkerade jag mig i baren och tittade på el classico. alltså barcelona - real madrid. väldigt trevligt. om jag inte minns helt suddigt så blev det 3-3.
sen gick jag o letade upp marinah och emma som dansade. (oväntat..nej) jag tycker verkligen inte om att dansa, och jag kan verkligen inte dansa, men jag försökte en stund iaf. sen såg jag anna och anna o stod med dom ett tag o tittade på nån grupp som spelade. och ja.. gick omkring och tittade mest. träffade hebbe o fredrik som jag gick i samma klass som. hebbe tyckte jag skulle äta Gi-mat. fuck you sa jag.
så träffade jag nån bonnig person som hette anders och hade grön tröja o blåa byxor. han var trevlig men lite underlig, han bjöd upp mig när det var tryckare, och karln var så varm att jag nästan svimmade. tur att man är kall själv.
eftersom jag var så duktig igår så tog jag bussen hem! har inte hänt på väldigt länge. jag pratade med nån bekant, tror hennes barn o mina gick på samma dagis eller nåt. i hennes hus bor tydligen en naken man som brukar plinga på dörren då o då. roligt.
när jag kom hem hade ullis skickat en låt till mig ACT II - Notes about freedom. underbaaaaar. jag blev så glad att jag ville ringa till christian och berätta det, o spela den för honom, men han sov som en säl. jag spelade iaf in en snutt på hans telefonsvarare, jag tror han är jätteglad för det.
sen sov jag och när jag vaknade var jag lycklig för jag hade pengar kvar (jag hittade en hundring i trappan på HB kom jag på!), och hade lämnat nya mobilen hemma, så den var ju också kvar.
lite lätt bakis, men det får man ju räkna med.
nu fryser jag igen :(
PUSS!

12 comments:

Cax said...

Jo, den var mycket bra! Men jag är ledsen...jag har inte telefontid vid 3 tiden på natten. :)

Nostalgia said...

det tycker jag är lite taskigt!

enAnnan said...

Men va i??
Dansar du inte Jennie? Jag befann mig i stort sett på dansgolvet hela kvällen igår. Det är ju där det händer. :)

En varm tryckare minsann. DÅ dög det att dansa ;)

Kramar

Nostalgia said...

anna, haha.. jag föredrar bar-häng. jag är så dåligt på att dansa, men tryckare är ju ganska enkelt ;p
kram

Cax said...

Det finns alltså ett ställe som heter HB...ja ja endast i Norrland! :)

Nostalgia said...

cax, haha.. ja. men det heter heartbreak hotel egentligen :)

Cax said...

åhh som filmen?

Cax said...

Nu du... nu har JAG lärt mig att göra länkar i kommentarfältet. Kan ju passa på att tipsa om en mycket bra blogg då! Å så har jag lärt mig att välta omkull texten oxå!. :)

Nostalgia said...

cax, jaa. jerry williams var en av ägarna. förr.

Nostalgia said...

cax, du är så duktig! vad ska det vara bra för?

Cax said...

Eller rättare sagt var det RIGG som lärde mig det. Han visade även hur man skriver med FET stil och hur man välter omkull texten. Kul att lära sig något nytt! :)

Nostalgia said...

jag ska lära dig... saker!