Sunday 4 March 2007

Hushållsnära tjänster

subventionerade städerskor.
människor med mycket pengar ska få billigare städhjälp. så att de kan jobba mer OCH umgås mer med barnen.
varför ska de jobba mer? varför inte jobba ett par timmar mindre, hinna umgås med barnen OCH städa sin egen skit? och kanske ge nån annan en möjlighet att få jobba litegrann?

vilka skulle behöva hjälp med städning EGENTLIGEN? jo, ensamstående pappor och mammor som helstidsjobbar. som ska städa o handla, diska o tvätta, leka med barnen, vara glada, vända på pengarna, hålla fasaden uppe. nu menar jag inte mig själv som har mina barn varannan vecka, jag kan faktiskt städa när jag inte har barnen. (fast då är jag hemifrån 9.00 - 20.00, åker buss, jobbar, åker buss, inte faen vill jag städa kl 20.00 på kvällen), jag menar de som ALLTID har sina barn. OCH jobbar heltid. har de råd med subventionerade hushållsnära tjänster? skulle inte tro det.
jag vet inte riktigt vad jag pratar om, jag har bara tittat på Agenda ikväll, men jag blev lite förbannad.


det var nåt mer jag tänkte på, men jag glömde det.
puss!

5 comments:

Cax said...

Du kanske glömde biten om att singelkillar inte ska behöva städerskor...hmm läst min blogg idag eller? :)

Nostalgia said...

haha.. nej, det var inte DET jag tänkte på.
du kan städa själv! :p

Anonymous said...

Hm, blev lite förvånad över att du flyttat, är inte så snabb! =)

Nej, det var inte du som skulle känna igen pojkarna heller. *skratt*... =) Men jo, de brukar vara fulla.

Anonymous said...

DU jag kan inte ringa dig:( Du har ringt fel nummer säger en röst. provade hem... men du pratar ju med nån annan:P Puss

Nostalgia said...

elli, haha..
nä, jag förstod det :)
men iaf. KUNDE ju ha känt igen dom.


teresa, jag älskar dig!