Sunday 25 March 2007

Kent - Chans...

...är en låt som jag aldrig aldrig aldrig kommer tröttna på. den är smärtsamt vacker:

"du stryker fingrarna lätt mot min kind
o i ett ögonblick, då allt står still
så får jag en chans att säga
allt det jag aldrig sagt
så får jag en chans att ge dig
allt det du aldrig haft
men jag är för feg

det finns ett enkelt svar
du är varm när jag är kall
du tar så lite plats, jag tar all
jag trycker läpparna lätt mot din hals
jag frågar: gråter du?
du smakar salt
du gav mig en chans att säga
allt det jag aldrig sagt
du gav mig en chans att ge dig
allt det jag aldrig ger dig
o de små små orden är svåra ord
o de hårda orden är enkla ord
o jag fick chansen, du gav mig chansen
men nu är det försent
nu är det försent"




jag är JÄTTEtrött. jag borde ha plockat o grejat idag, men jag sket i det. tar det imorgon. imorgon kommer mina älsklingar hem. längtar!

nu blir det sängen. ensam :(

puss!

2 comments:

enAnnan said...

Jättefin text stumpan. :)

Hoppas du mår bra idag.

Kramar

Nostalgia said...

anna, ja visst är den :)

jag mår bra. barnen är hemma, o solen skiner (o disken o tvätten o dammråttorna klättrar på mig, men det gör inte så mycket) :)
hoppas du mår bättre idag. kramar