Thursday 22 March 2007

Fittalliansen

jag såg på tv, och elli skrev om det. man blir fan mörkrädd. varför inte bara ta en yxa och hugga av benen på alla arbetslösa, alla ensamstående, alla sjuka, låta dem förblöda och kasta ut dom i östersjön och låta fiskarna äta (så kanske vi räddar några dyrbara torskar eller nåt),
så slipper ni problemet! jag kan bara tänka mig vad besvärligt fredrik & co måste tycka det är med oss krävande människor som inte har fett med pengar.
men, varför inte vara mer skoningsfull och ta livet av oss allihopa på en gång istället för det här långsamma plågandet.

7 comments:

Anonymous said...

Ja, herregud vad bra vi fick det...

Vet du, jag känner mig som den mest ensamma, mest fattiga och mest patetiska människa i världen just nu.

Men uppenbarligen så är jag inte ensam om att vara fattig... borde starta en förening. *skratt*

Nostalgia said...

nej, det är du ju verkligen inte!
vi behöver inte starta nån förening, det fixar dom åt oss. vi får bo på fattighuset, vi kommer kallas 'fattighjonen' och våra barn kommer få leta mat i soptunnor.

Anonymous said...

Usch, och det mest skrämmande att det ligger så nära verkligheten att det inte är sant...

Nostalgia said...

elli, japp :( det jag tycker är skrämmande personligen är när mina barn frågar mig hur många dagar det är tills jag får lön, och ifall vi har råd att köpa mat varje dag tills jag får lön.
sen är jag så glad att de helt accepterar att jag köper begagnade kläder på röda korset till dem. när de flesta i klassen aldrig skulle komma i sånt till skolan. visst får de nya kläder också, men om det verkligen inte går, o de verkligen behöver nya byxor, så är 20 kr för ett par hela brallor underbart. (jag köper till mig själv också :) en jacka för 40 kr tex, som ny!)
iaf, de är grymt medvetna om att vi är fattiga. det känns både skönt, för det är inget tjat om dyra saker hela tiden, och samtidigt känns det förjävligt att jag sällan kan ge dom nåt nytt som kostar lite mer.

Anonymous said...

Alltså, jag hoppas att du inte tar illa upp, men det är en befrielse för mig att upptäcka att jag inte är ensam...

Nostalgia said...

elli, jag tar absolut inte illa upp! :o
kram gumman.

Anonymous said...

För mig som ensamstående pappa i samma situation som du så har skattesänkningen varit bra.

Eller menar du att du fått mindre pengar över nu? Hur kommer det sig? Ingen har väl förlorat på det ökade grundavdraget kombinerat med a-kassan?

Är det svårt nu undrar jag hur svårt folk hade det under sosse-perioden med högre skatter och mindre pengar till mina barn.