Monday 5 March 2007

Gravid

jag orkar inte låta bli att skriva om det som händer i min blogg, jag måste få ventilera allt.
jag gjorde gravtest idag. det var positivt. alltså.. jag är gravid.
hela världen snurrar. det känns så jävla orättvist och så jävla onödigt.
jag kan, av olika anledningar inte använda p-piller, o inte heller andra preventivmedel med hormoner i, så jag har provat kopparstav med resultatet att jag hade mens HELA tiden. sen provade jag minipiller med mycket mindre hormoner i, och då fick jag ALDRIG mens. vilket ledde till att jag trodde jag var gravid konstant (jag hade ett förhållande då)
så därför har jag använt mig av kondom. kondom är bra, det skyddar också mot könsjukdomar.
jag vill inte gå in på några detaljer, men för några veckor sen gick allt väldigt snabbt o det var en hel del alkohol med i bilden (skyller inte på det, men det kanske kan vara en orsak till omdömeslösheten)
jag hann inte med iaf. och sen var skadan skedd. jag fick tag på dagen efter-piller efter 36 timmar. men det hjälpte alltså inte.
jag vill inte ha barn igen. jag KAN inte ta hand om ett till barn.
alltså måste jag göra abort. imorgon ska jag ringa o få en tid till undersökning o sen ska jag väl bestämma om jag vill ha abortpiller (som jag inte litar på) eller skrapning.
jag pratade med min chef nyss, hon är verkligen underbar. jag vet att hon har mycket att göra den här veckan, delvis på grund av att jag var borta hela förra veckan. men det lät som att det inte spelade nån roll, att det är viktigare det jag ska göra. det känns ju skönt iaf.

tack teresa och anneli för att ni är underbara, o tack alla andra också, som jag inte hunnit prata med än (sara, helena) ni är också underbara, o det känns så jävla skönt att ha så bra vänner som jag har.
och tack alla andra mindre nära personer som stöttar.

det här låter som ett tacktal till en bok eller en oscars :`)

okej, nu har jag ventilerat.
nu vet jag, och nu kan jag ta tag i allt. o allt kommer ordna sig.

puss!


ps. om ni känner min mamma (eller pappa, eller bror) så berätta inget. de kommer bryta ihop. iaf mamma.

13 comments:

Anonymous said...

hej gumman låter inge roligt detta. behöver du prata så säg till.

kram anna budin

Nostalgia said...

hej anna! tack. det är jobbigt, men jag klarar det ju. tycker det är pinsamt och att man borde kunna förhindra sånt här, men ja.. ibland blir det inte som man tänkt.
kram :)

Anonymous said...

men aew. kakan. jag kanske inte höll min tumme riktigt hårt 8(
kram, iaf. du verkar på det klara med vad du vill göra iaf. bättre än inget. om det är till ngn tröst.

Nostalgia said...

jess, det hängde nog inte på en tumme 8/
ja, för mig finns det inget att fundera på. inte att jag inte funderat iofs. det är säkert en tjej. fan :( men nej.. det går bara inte. never. kram

Anonymous said...

Du är bäst älsk!

enAnnan said...

Nej Jennie, det var så illa alltså.
Jag är så ledsen för din skull...

Även jag finns här. När som helst.

Många kramar

Anonymous said...

Alla gör val,och du får göra ett val som INTE är lätt men vad du än väljer så kommer det bli bra..
För INGEN annan än DU kan göra valet!

Så tro på dig själv bara och vad DU känner ÄR bäst för just DIG!
NU får man vara ego!
För det är ändå ditt liv,din vardag det handlar om!

Du kommer fixa det!

Nostalgia said...

anna, ja.. det känns så jävla jobbigt. kram!


Anonymous, det kommer jag :)

Anonymous said...

Vet inte vad jag ska skriva egentligen men... hoppas det går bra? Det verkar som att du tar det ganska bra även om det måste vara skitjobbigt. Stor kram!

Kajsa said...

ouch. det där är inte som glass en varm sommardag direkt :/ jag fick flashbacks deluxe nu och förstår verkligen vilken sits du är i. du kommer dock kirra det, det vet jag.

vad säger den inblandade karln om det hela? ni är på samma linje?

som sagt... surt som fan men det kommer lösa sig, på ett eller annat sätt, det är jag övertygad om. och olyckor händer - även om man vidtagit alla åtgärder som finns så försök att inte klandra dig själv för det. det gör inget bättre... nu är det som det är och det är inte omöjligt att lösa. hang in there!

kramen.

Nostalgia said...

tilda, jag har liksom inga alternativ känner jag, då finns det inte så mycket att göra än att acceptera det. det är jobbigt när jag börjar tänka på vad det kan vara för person inne där, men man kan inte tänka så.
för mitt bästa, för mina barns bästa så finns det bara en sak att göra. kram!


kajsa, nej.. det är ju inte det. det känns orättvist o dumt o onödigt och jobbigt som fan.
han är på samma linje, ja... det är ju bra.
jo, det fixar sig. kram :)

Anonymous said...

Men va fan.
Och så gnäller jag över att jag har ont i halsen... =(

Kramar till dig gumman.

Nostalgia said...

elli, fast det är också jobbigt.
kramar!