Friday 30 March 2007

HH - Nu kan du få mig så lätt

jag ska snart sova. men det är tankar som vill ut. för jag har gjort nåt som var fel, och jag vet inte vad. jag förstår inte, och jag vill inte veta heller, eller jag vill inte fråga. ska jag behöva fråga?
eller är det enklast att låtsas som att det inte spelar någon roll? det kanske inte spelar någon roll. fast det känns ju som det gör det. jag är bara förvånad. jag trodde nåt annat. men.. alltså.. jag är nog van.
och det HÄR känns ju jävligt omoget.
jag hatar internet.
jag hatar den totala avsaknaden av fysisk närhet.
jag hatar att jag är sjukt dålig på att kommunicera med folk genom tangentbordet, allt blir fel, dumt, för mycket, för larvigt, för lite, allt blir ett skitjobbigt spel, jag hatar att jag aldrig får vara ärlig och rättfram, allt ska lindas in, annars blir det jobbigt och farligt.
varför spelar man det där jävla spelet? varför säger man att man tycker det är fel att spela spel, men ändå så ska det göras? varför får man inte säga rakt ut, att såhär tycker jag, såhär känner jag, utan att någon ska känna sig trängd eller att jag ska känna mig väldigt jobbig?
vad är det för fel med att uttrycka sig, även om det är genom en dator (för det blir faen inte bättre i verkliga livet heller).
jag orkar inte låtsas. ska jag behöva låtsas så skiter jag hellre i det. klarar ni (KARLAR) inte av att man säger som man känner, vill, tycker, då får det faen vara.




jag vänder mig inte till nån särskild nu alltså, eller jo.. äsch.. men, nej.. det är ALLTID såhär. och jag är så TRÖTT på det.


nu ska jag bara se framåt. jag ska våga, jag är inte rädd för hår heller. så det så!


hejdå.

8 comments:

Ung tant said...

Jag känner igen mig.
Men jag tror nånstans att det är bäst att bara köra sin grej. Vara sig själv som man brukar säga. De som inte fixar det är inget att ha ändå.

Men det är förbannat jobbigt att det är så få som... pallar. Tydligen.

PUSS!

enAnnan said...

Allvarligt Jennie. Säg eller skriv precis vad du tycker och tänker. Det gör jag. :)
Och inte har jag bekymmer med det heller. Ibland sårar man någon (eller ofta kanske) eller gör någon förbannad,men alltsom oftast så uppskattas det att man är rak och ärlig.
Jag tänker inte ändra på mig för att skona andra - då mår ju jag dåligt!
Var ärlig! Det vinner du på..

Kramar

Nostalgia said...

jag vet att jag ska vara som jag är :)
men det är ju svårt när det verkar vara fel. men jag tycker ju inte jag är fel.. liksom.
jag är skitdålig på att spela svårfångad, och jag tycker inte om när andra gör det heller.

kram o PUSS på er :)

Anonymous said...

HAN HAR FINT HÅR OCKSÅ! =) =)

Och Jennie, med handen på hjärtat, en av världens mest underbara människor! Jag lovar!!!!

Nostalgia said...

ellie, haha... jag tror dig.
kan du säga snälla saker om mig också, till honom då? :p

Nostalgia said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

Det gör jag ju, heeeela tiden! ;)

Nostalgia said...

eliie, haha.. gör du ju inte, du har bara sagt att jag är snäll! (jag har frågat, haha) fast det räcker ju iofs :)