Tuesday 13 March 2007

Allmänt gnäll

det kanske inte är så roligt att läsa när jag bara gnäller hela tiden, men.. nu vill jag gnälla.

när jag var gravid med filip och alvin så mådde jag illa ca en timme om dagen. nu mår jag illa HELA tiden. från jag vaknar tills jag somnar. inte så mycket att jag måste spy, men det känns som jag borde spy, hela tiden. ingenting smakar gott, men jag vill ändå ha nåt i munnen hela tiden, för det är bara då som illamåendet går bort lite. och det är ju bra för min viktnedgång? nej. allt luktar illa också. kaffe, människor, mat. idag har jag fått i mig en halv kopp kaffe. jag brukar dricka sex. jag har rökt kanske 4 cigg idag. det är inge gott. det är ju visserligen skitbra!
jag är trött också. jag skulle kunna somna på jobbet, stående.
och, mina bröstvårtor gör så satans ont! (förlåt C) när jag duschar så kommer duschslangen åt dom o jag vill skrika. ska det vara så?!
idag sa inger att hon skulle klippa sig nästa torsdag. men.. då är ju kanske inte jag här, sa jag. då blev hon sur. fastän jag förklarat flera gånger att jag kanske måste vara hemma en dag o vila.
det går kanske inte in i hennes hjärna att man kanske inte ska jobba dagen efter abort. men jag sa att jag ska försöka.. :/

fan vad jag hatar det här!


idag när filip var på scouterna gick jag o alvin o vilade en stund. jag somnade såklart. efter ett tag vaknade jag av att alvin var ledsen. han blev rädd för mig när jag sov! "du låter så läskigt"
haha :/ jag undrade om jag lät som ett monster, men det var inte riktigt så heller. bara läskigt.

sen blev jag bjuden på ballerinamuffins o kaffe hos christian. hur gott som helst! om han inte hade bott i småland då. faen.

ska sova tidigt ikväll. det är bara när jag sover som jag inte mår illa. fan vad ynklig jag är.

puss!

11 comments:

Anonymous said...

Allt verkar vara normalt, om man får säga så. Med både Gabriel och Thor blev jag inlagd för just kräkningar och illamående (även om du inte kräks, så är det normalt). Och tuttarna gör ju mest ont... i början liksom... Gumman...

Med Thor kräktes jag i exakt 34 veckor och fem dagar. Sen föddes han.

Nostalgia said...

jo... jag vet att det är normalt, men det känns så jävla onödigt liksom.. om du fattar :)

hur orkade du må illa i 34 veckor? fyfan.

Cax said...

Men var tog du vägen? Här stod jag med nybryggt kaffe och muffins. Du skulle ju sätta dig på cyklen sa du ju. Hmm ja ja...en annan gång kanske! :)

enAnnan said...

Du är inte ett dugg ynklig och jag tycker att det är bra att du skriver av dig.
Både känslor och kroppsliga bekymmer!!
Det hjälper och det kommer att bli bättre...

Kramar

Anonymous said...

Älsk... du får gnälla massor. men en sak... ballerinamuffins är så jättedåliga så det var nog lika bra att han bor i Småland;)

Anonymous said...

Orkade må illa..? Det var ju ingenting mot för sjukdomen som gjorde att jag fick ligga på sjukhuset i sex månader, gravid och jävlig. ;)

Jag förstår att det känns onödigt gumman... Säg till om jag kan göra nåt!

Nostalgia said...

elli, haha.. jag menade inte som det lät.. kanske. att må illa är ingenting mot det, nej :)
jag säger till!


rövis, men de ser helt underbara ut! :p puss.

Nostalgia said...

anna, jag måste skriva av mig :)
idag mår jag liite bättre inbillar jag mig. kanske därför :p
kramar


cax, jag fick punka strax innan jönköping :(

Cax said...

Jaha...det förklarar det hela! :)

Anonymous said...

Om du kommer förbi Småland och vill ha fikasällskap eller nåt så är det bara å hojta till. :)

Nostalgia said...

tilda, absolut! :D