Tuesday 20 March 2007

Halvvägs

igår tog jag alltså den tabletten som avbryter graviditeten.
det var inga problem först, men på eftermiddagen o kvällen kändes allt jättejobbigt. och det är ju inte så konstigt.
idag har jag jobbat som vanligt. mår fortfarande illa, sjukt illa. (fast ett tag i morse tyckte jag det var bättre) jag pinade mig igenom 9 timmar kan man säga. fyfan vilken jävla dag. jag var tvungen att kräkas också, det hördes säkert ut till kunderna :/ ullis jobbade egentligen till 18, men vid halv fem sa chefen till henne: 'du kan få gå hem fem om du vill'
men jag då?! nej, att jag mår så illa att jag knappt orkar stå upprätt spelar ingen roll, för jag får skylla mig själv. antar jag. jag blir mer o mer förbannad, för sån jävla total avsaknad av empati har jag aldrig varit med om. men jo, hon åkte o klippte sig idag istället. det var ju SNÄLLT. så att jag kan vara hemma EN dag efter aborten iaf.. på ett sätt hoppas jag att jag blöder så mycket att jag blir helt yr och svimmar eller så.. så kanske hon får dåligt samvete.
hon är oftast helt underbar, men ganska ofta väldigt kall. just i de fall man mår dåligt eller är sjuk. för hon är aldrig sjuk, och har aldrig behövt vara hemma från jobbet. men alla är inte maskiner..

iaf, imorgon ska jag vara på sjukhuset 9.15. då ska de stoppa in ett piller som ska öppna livmodertappen, och det framkallar missfall. det tar några timmar. sen ska jag väl stanna där tills det värsta kommit ut. sara kommer så fort hon är färdig med sitt seminarium. och stannar med mig o skjutsar hem mig sen. tack sara <3
sen vila, vila.

jag blir jätteglad för alla snälla saker ni skriver till mig, jag var rädd först att skriva som det var, för jag ville inte att människor skulle skriva elaka saker o tycka jag är hemsk, men jag har uppenbarligen en massa jättesnälla människor lite överallt som bryr sig om mig. det betyder otroligt mycket! tack :D


bebisen ska heta Eda :) som Eda i torsk på tallinn. haha :/
nej, men det blir nog bra. jag köpte en roooosaaaa klänning idag! sååååååå söt! (anna gillar säkert inte rosa saker med volanger, men jag var tvungen o få köpa åtminstone en sån sak?)


okej. nu laddar jag med sömn inför imorgon. tänk postiva tankar för mig, om ni kommer ihåg :)


puss!

13 comments:

enAnnan said...

Vilket jättefint namn!!

Du, din chef gillar inte jag. Nepp.

Jag tänker på dig, ofta. Och definitivt imorgon. Jag gjorde min hemma - vill du hellre vara på plats eller?
Det kommer att gå bra. Jag lovar. Och varför skulle nån döma eller skriva något elakt?? Många är vi som varit där och alla kan hamna där..Tyvärr.
Sov gott och samla krafter.

Många kramar

Nostalgia said...

anna, ja :)

nej, inte jag heller, just nu.

jag läste på en blogg om en tjej som tycker man är mördare om man gör abort. såna människor..
ja, förra gången gick det ju inte så bra, så det känns inte som jag vill riskera o göra nåt fel om jag är hemma.
kramar!

Anonymous said...

Lycka till imorgon nu gumman... Kommer att tänka på dig precis hela dagen!

Kraaaaaam

Anonymous said...

Det låter skitläskigt rent ut sagt. Hoppas det går bra. Kramkramkram.

Anonymous said...

Tyvärr kan jag inte tycka synd om dig, som alla andra här verkar göra. Tycker att du som är så pass gammal och redan mamma till två barn borde ha lite mer vett i huvudet. Och när du dessutom skriver "förra gången gick ju inte så bra" ... lär man sig inte av sina misstag ?!?! Kanske borde du börja använda kondom i fortsättningen eller iaf sluta ligga på fyllan om du inte ens kan skydda dig då.

Nostalgia said...

tess, du har ingen aning om hur det gick till när jag blev med barn. men annars har du rätt, jag borde inte ha hamnat i den här situationen, inte förra gången, o inte nu heller. däremot använder jag kondom, och det var längesen jag låg med nån i fyllan.

hoppas du slipper vara med om samma sak.

Anonymous said...

"men för några veckor sen gick allt väldigt snabbt o det var en hel del alkohol med i bilden " <-- så det var länge sen du låg med nån i fyllan? .. hmm .. du borde nog analysera ordet längesen igen.
Tycker så synd om dina barn och dina nära. Förstår inte hur man kan sitta och skriva som du skriver på en öppen blogg som vem som helst kan läsa. Tragiskt.

Nostalgia said...

tess, ja, innan dess, trodde jag du skulle förstå.

ta hand om dig, och se till att aldrig knulla på fyllan :)

Kajsa said...

frågan är vad som är mest tragiskt - de människor som begår misstag och står för det eller de människor som gottar sig i andra människors misstag och därmed sparkar på någon som redan ligger.

jag vet ju vad jag tycker.

Nostalgia said...

tack kajsa, jag vet vad jag tycker också :)

Anonymous said...

Stirrar framför mig o kan inte fatta vad jag läser. Tess, lilla stumpan. vilket problemfritt, jävligt bra liv du måste leva. Så modigt av dig också att skriva såna saker. Tur för oss andra att det finns såna präktiga tjejer som aldrig gör misstag och som dessutom vågar säga vad dom tycker. Fy faen.
Skit i henne Jennie. Jag citerar money brother. "..och hur skulle dom förstå, dom vet ingenting om oss"
Och med "oss" menar jag att om du är "slarvig", så är jag också slarvig och det finns det 100 000 andra tjejer som också är, och ingen jäkla besserwisser-apa ska komma o tro att hon har rätt att se ner på andra.
kram på dig Jennie!
Signe

Nostalgia said...

tack signe, jag vet att jag inte borde bry mig ett skit av vad den människan säger. men i det här läget så är man ju inte sitt starkaste jag heller, klart det gör jävligt ont när nån 'tycker synd om mina barn och mina nära'
jag brukar inte önska nån annan människa nåt ont, men ibland önskar jag att människor som ser ner på andra nån gång hamnar i liknande situationer. och då också blir sparkade på.

och jag ääälskar moneybrother :D massa kram!

Anonymous said...

Först och främst, jag sparkar definitivt inte på någon som redan ligger.
Visst kanske det låter hårt. Men jag tycker att du bör läsa igenom de inlägg du skrivit på din blogg och försöka sätta dig in i hur det låter i en okänd persons öron.
Jag är hemskt ledsen att säga, men det ser faktiskt inte speciellt bra ut att sitta och skriva sådana personliga och privata saker som du gör på en öppen blogg.
Visst om du skulle vara anonym, men du lägger ut bilder på dig själv och dina barn. Det lär ju inte vara speciellt svårt att känna igen dig. Gävle är trots allt en väldigt liten stad.
Tråkigt att du tog så illa vid att du önskar mig en oönskad graviditet.
Lycka till med ditt liv.
Jag hoppas verkligen att samma sak inte händer dig igen.
Ta hand om dig och dina barn :)