Wednesday 21 March 2007

21 Mars 2007

nu är det gjort.
först fick jag ta två tabletter. det behövdes inte stoppas in nåt.
sen fick jag ligga i en säng. det var två andra tjejer i samma rum. den ena var väldigt ung. hon hade jätteont. hon skrek för det gjorde så ont. jag tyckte så himla synd om henne.
de fick ge henne en spruta, då blev det bättre.
jag kände inte så mycket, som kraftig mensvärk eller väldigt svaga födabarn-värkar.
jag försökte mest sova. sara kom efter ett par timmar. vi pratade om allt möjligt. bland annat om hur man sköljer av tvål när man har en dusch som sitter fast däruppe, tex i badhus. hur får man bort tvålen mellan benen? sara illustrerade med kroppen, då fick jag ett skrattanfall, och då kom det saker kan man säga. sen fick jag springa på toa hela tiden. läskigt. mycket blod :(
efter ett tag frågade en sköterska om jag ville åka hem, men jag sa att jag ville stanna lite till. sen kom hon efter en timme igen o frågade o då bestämde vi att vi skulle åka.
det gick ju bra. till hissarna och ner. sen blev jag grymt yr och väldigt illamående, o höll på att svimma. så det tog ett tag att ta sig ut, o sara gick o hämtade bilen.
sen fick hon gå in o handla åt mig på vägen hem.
jag åt två mackor, sen ringde jag anneli, o sen somnade jag.
nu är jag inte lika yr och mår inte så illa. (hoppas det går över nu!)

vid återbesöket ska jag be om information om sterilisering.

(när jag läser det själv så låter det så brutalt. men jag kan inte ha p-piller. eller annat med hormoner i. och, jag har provat annat. kondomer är jättebra, men om de går sönder.. eller nåt annat händer, så blir det ju inte så kul. så.. information om det kan man få iaf?)

puss!

4 comments:

Anonymous said...

Hej gumman... Hoppas att det känns lite bättre nu. Hormonerna brukar sitta kvar i kroppen ett tag efteråt, så det tar nog några dagar innan du känner dig ickegravid igen... =(

Och det är klart att du ska ha information om sterilisering (och kommer att få det) om du känner för det. Innan det blir av så måste man prata med läkare och kurator, så informationen är ju bara ett steg på väg...

Det enda som känns meningslöst med en sterilisering är att man måste ha mens utan att det någonsin kommer att kunna bli något annat... *mutter*

Kram och krya på dig nu. Hoppas iaf att du inte har några barn hemma så att du får vila ordentligt.

Nostalgia said...

elli, jag mår redan mycket bättre :) skööönt. hoppas det fortsätter så.

ja.. hm. fast jag lider inte av mens.. om den är normnal alltså. jag vill ju inte ha flera veckor :/
och jag kommer säkert oroa mig ändå. att jag blir gravid. (kanske aldrig mer ska ha sex?)

nej, inga barn hemma :) kram!

Anonymous said...

Ja, en person vartannat år av alla som steriliserar sig lyckas ju bli med barn ändå.

Antar att med våran tur så blir det väl antingen jag, eller du! =)

Nostalgia said...

elli, haha.. ja precis :/