Saturday 18 August 2007

Vid middagsbordet:


filip: nu i fyran ska vi... fniss... få lära oss om... FNISS... sex!

jag: jaha.. sexualkunskap?

f: ja... hihi. du, vet du, när pappa gick i 7:an fniss så fick de träna på att sätta på en... FNISS... kondom.. på en banan! fniss.

j: jaha...

alvin: fick du också det?

j: nej, tror inte det.

f: kan du sätta på en kondom, mamma? fniss

j: såklart jag kan!

a: varför det, du är ju TJEJ!

j: men tjejer måste också kunna sätta på en kondom, om killen kanske inte kan. det är viktigt.

f: har du gjort det nångång? (ser förvånad ut)

j: ja, klart jag har.

f: men... jag och alvin finns ju?

j: ja, men annars kanske jag hade haft tio tusen barn.. (jag vet inte varför jag tog i så väldigt)

a: undrar vad alla dom skulle heta.

f: har du satt på en kondom på pappa nångång? fniss fniss

j: eh... ja, det tror jag. jag vet inte. fråga pappa!

9 comments:

Anonymous said...

UNDERBART !!! :)

Nostalgia said...

helena, ja! :)

Anonymous said...

Haha. Sötungar.

Nostalgia said...

peter, när jag var i den åldern skämdes jag om nån sa stjärt. mina barn har inga hämningar, jag är rädd att jag kommer få alla detaljer sen när de börjar... dejta :/

enAnnan said...

Hahaha härligt samtal.
:)

Kramar

Anonymous said...

Där ser man vad de små liven ibland kan prata om veta ;-)
Ha en underbar söndag!

Nostalgia said...

mezzie, de har rätt bra koll på saker som man själv inte hade en aning om i den åldern.. :)
detsamma!



anna, ja.. de dyker upp när man minst anara det :)
kramar

Anonymous said...

Dina ungar är så himla härliga! Ibland är jag avundsjuk på dig, i smyg.

Nostalgia said...

tilda, de är charmiga ibland, ja, små djävlar ibland ;p