Wednesday 15 August 2007

But why?

flera gånger i veckan kommer en kvinna in. hon har en dotter i barnvagn, dottern är kanske 10-12 månader. jättesöt.
jag är kanske inte världens mest moraliska människa, och jag har gjort massor med missar antagligen, när jag försökt uppfostra mina barn, och jag har mutat och lovat godis, eller hotat om inte-godis osv. för att de ska bete sig.
men. den här kvinnan köper varje gång hon är in, en liten ostbågspåse till dottern. som alltså inte är ett år ens. som hon öppnar direkt o ger henne ur. (hon är så liten att hon inte kan hålla den själv, hon får bli matad med ostbågar.)
jag undrar bara.. varför?

9 comments:

Becka said...

Sånt är väldigt skrämmande.
Synd att man ibland inte får lägga sig i andras uppfostran.

Nostalgia said...

becka, ja! man skulle vilja säga att det finns osötade smörgåsrån hon kunde få suga på istället för ostbågar. tex.

enAnnan said...

Dumt dumt dumt.
Finns mycket bättre vanor att ge sina barn va??
Skrämmande..

Anonymous said...

Men va fan...
Vissa borde helt enkelt inte få ha barn...

Antagligen mamman som vill ha ostbågarna egentligen...

Nostalgia said...

anna, jamen man tycker ju det.

ellie, hehe.. ja, från början var det nog hon som ville ha iaf.

Anonymous said...

Vad ellinor sa.

Och tänker man på sånt' där blir man bara mörkrädd.

Nostalgia said...

peter, man ser mycket man blir mörkrädd av i den lilla butiken

Anonymous said...

Men jag måste få kommentera det Becka skrev...

Varför skulle man inte få lägga sig i någon annans uppfostran egentligen??

Kanske inte för några ostbågars skull, men ser jag något som jag tycker är onormalt, då säger jag till. Men det är ju jag det...

Jag skulle bara uppskatta om någon talade om för mig att jag gjorde fel, om jag inte visste att det jag gjorde var fel.

Nostalgia said...

ellie, det är nog lättare att känna att man kan lägga sig i, när man har egna barn o känner att man faktiskt vet vad man pratar om lite? eller, man kan iaf inte få slängt i ansiktet att man inte ska yttra sig för man har inga barn själv, så man vet inget. o becka har inga barn.
och jag skulle inte lägga mig i vad mina kunder gör, om de inte gör nåt som kan räknas som barnmisshandel typ. skillnad om det är kompisar.. :)
sen är ju du lite speciell :p kram!