Thursday 23 August 2007

Hej hej spindel!


imorse hade jag besök i badkaret. jag är inte rädd för spindlar. särskilt inte såna med liten kropp o långa ben, de är ju mest som fladdriga trådar som man kan blåsa bort. jag kan tycka spindlar med stora kroppar o korta ben är lite små-otrevliga, men jag är inte rädd för dom. den här var stor. så stor att jag INTE vågade lägga handen bredvid för jämförelse. den var en bra bit större än en 5-krona i omkrets. och kroppen var svart och fet o stor liksom. så jag fotade den, sen spolade jag ner den i avloppet. och sen fick jag för mig att den kunde överleva o krypa upp igen. men nu har jag nyss badat, och ingen spindel kom.

2 comments:

Anonymous said...

He he... vi hade en stor spindel som vi försökte skölja ner i avloppet, förra året. Den kröp upp igen. Om och om igen. Tillslut så sprayade jag hårspray på den tills den dog...

Så de KAN krypa upp. Men inte om man badar och har proppen i... ;)

Nostalgia said...

ellie, uuuusch :o