Monday 6 August 2007

Varför drömmer jag så sjukt hela tiden?


jag kom på att jag måste skriva ner en sjuk dröm, från natten till lördag.

jag var tillsammans med en kille som heter björn, som jag var tillsammans med när jag var 16. men nu var vi det igen alltså. i drömmen.
och nu var det så att herman skulle komma och hälsa på mig. vi åkte hem till björn av nån anledning, kanske ville jag att mitt ex o min nya pojkvän skulle umgås. på nåt sätt blev det så att vi skulle sova över hos björn, både herman och jag. jag låg i en tältsäng, björn i vardagsrummet, och herman nån annanstans. på morgonkvisten ropade herman på mig.
'jag har fått en nina blomdahl' (jag tror det är en syster till en kille jag kände förr i världen)
jag var nyvaken och fattade inte vad han pratade om.
'jag har en nina blomdahl här' sa han igen och kom in i rummet utan kalsingar o visade mig.. en finne. bredvid snoppen. (den killen som jag tror var bror till nina var absolut inte finsk, dessutom hade jag deras mamma som barnmorska)
jag väste nåt om att han inte kunde komma in till mig naken när björn låg i rummet bredvid. men herman ville lägga sig bredvid mig. och först höll jag på att gå med på det, men som den trogna flickvän jag var så sa jag nej.
då tittade herman på klockan och utbrast 'klockan är snart 8, vi måste åka hem innan alvin vaknar!'
jag hade alltså alvin hemma, sovandes.
så vi klädde på oss, sa hejdå till björn, och då konstaterade herman:
'vi får fika nu innan vi åker hem då, för sen när alvin vaknat går det ju inte'

sen var drömmen slut.

nån som har en förklaring?

2 comments:

Anders said...

Fan också, detta påminde mej om att jag hade en dröm jag skulle skrivit ner, nu har jag glömt det mesta av den tyvärr....men en av höjdpunkterna var att jag hälsade på Bert Karlsson som satt inne för nåt, hela mitt besök gick ut på att jävlas med honom...ha ha
Jag skrattade när jag vaknade i alla fall :-)

Nostalgia said...

anders, haha... bert karlsson.
men trevligt att vakna skrattande ;)