Monday 20 August 2007

Natt


jag har tvättat en massa sängkläder. (jag var ledig idag)
och det är samma sak varje gång, jag tvättar sängkläderna och tänker att jag ska bädda rent i sängen på en gång. sen går klockan. och nu har jag alltså inga sängkläder i sängen och jag måste sova, och fan vad jobbigt det känns att börja bädda NU.
varför lär jag mig aldrig?

såg en dokumentär (engelsk, då vet ni) om en stå-upperska som bestämde sig för att sluta raka/vaxa sig. jag tycker det var lite charmigt faktiskt, och så otroligt sjukt att ALLA karlar som blev tillfrågade tyckte det var jätteäckligt om kvinnor inte rakade sig under armarna, på benen osv. en del verkade inte ens förstå att kvinnor faktiskt har hår på kroppen. en del mer, en del mindre, men alla vuxna kvinnor har faktiskt hår lite överallt. själv har jag mer. men det säger min barnmorska beror på hormoner. det blir ju inte roligare för det! killar tycker inte det är mindre äckligt för att det beror på hormoner under graviditet liksom.
jag är hårig, deal with it! vill jag säga.

nu ska jag faktiskt bädda sängen.
puss!

5 comments:

Badass Babuska said...

Jag är också hårig! JÄTTEHÅRIG!

Nostalgia said...

teresa, det är därför jag älskar dig!

enAnnan said...

Själv har jag mindre :)
och är glad för det.
Men va fan jag har ju hår på huvudet oh hår är lixom naturligt..

Kramar

Anonymous said...

haha sånt där är så jävla jobbigt, med lakanen.. men gud så skönt det är med nya :)

Nostalgia said...

anna, lite skillnad på hår på huvet o hår på bröstet :p
kram!


me, ja det är det bästa som finns :) (bäddade bara halva sängen)