Monday 13 August 2007

Ordningen är återställd


mina barn är hemma igen!
och inget bråk än så länge :o tvärtom så framstår de mer o mer som relativt snälla, lugna och väluppfostrade i jämförelse med en del andra huliganer i området :)

idag tog chefen upp min anställning. det ekonomiska stöd hon fått för mig går ut sista november, o då har det utnyttjats maximalt. går absolut inte få nåt mer bidrag för mig, o det är väl rätt.
det fina med det hela är det hon sa: "vi måste prata med facket och kolla så att det inte blir några problem för dig att få stämpla upp de timmar som fattas till heltid, jag tycker att du ska jobba som du gör nu den veckan du har barnen, och jag har nog inte råd att ha dig på heltid, bara nästan. jag vill absolut inte bli av med dig, så vi ska fixa så att du blir kvar"
det är ju så skönt att höra sånt!
att slippa oroa sig för jobb är underbart. det har gjort tillräckligt i mitt liv, och mått tillräckligt dåligt av att känna mig värdelös och meningslös.

nu ska jag alldeles snart sova, ska upp 6 och promenera imorron igen :)

puss!

7 comments:

Anonymous said...

Problemet är att när dina stämplingsdagar tar slut så kräver facket att du säger upp dig, eller så får du inga nya dagar förrän du slutar din anställning, tyvärr... =( Jag vet flera stycken som fått avsluta en anställning för att de jobbat deltid, för att de inte varit berättigad till några nya stämplingdagar annars...

Men det fixar sig säkert. Det är skönt med jobb! =)

Nostalgia said...

ellie, känns skönt med lite uppmuntran! ;p
det ordnar sig nog..

enAnnan said...

Grattis vännen.
Såklart hon vill ha dig kvar!

Kramar

Badass Babuska said...

Nu ska jag vara uppmuntrande. Om du stämplar så måste du aktivt söka jobb. De är stenhårda på det. Om de finner att du inte gör´t utam bara lallar så kan de stänga av dig. Jag jobbar ju halvtid o det är ett hellhole med arbetsförmedlingen o facket:(

Nostalgia said...

teresa, det vet jag :) det kommer fattas 10 timmar i veckan upp till heltid..

Nostalgia said...

nej, vänta... 10 timmar varannan vecka.

Nostalgia said...

o jag skulle ju ha blivit gladare om jag slapp tänka på det nu... ge mig UPPMUNTRAN på riktigt ;p