Sunday 19 August 2007

Vad i hela jävla helvete?

när jag läser det här, så skäms jag. är det såhär vi ska bemöta hustrumisshandlare?
vad ÄR det för jävla IDIOTER som jublar, och VARFÖR får han spela?
är det för han är fotbollspelare som folk tycker det är helt okej att han slår sin fru med dammsugarslangsmunstycket? och låser ute naken på balkongen mitt i vintern? och så vidare? för hade det varit er jävla granne gunnar 56 med ölmage som slagit frugan, så inte FAN hade ni jublat! (med "ni" menar jag inte ni som läser den här bloggen i allmänhet, jag menar ni som tycker det är helt okej att han fortfarande får spela fotboll i det här landet)

5 comments:

Anonymous said...

Känner inte till historien men om det är som du säger... som sagt... mörkrädd blir man.

Nostalgia said...

peter, han är dömd för misshandel på sin fru..alldeles nyligen, vissa åtalspunkter blev han friad på. för frun tog tillbaka en del (konstigt, så gör de flesta som blir misshandlad av sin man, av rädsla) och så tar gefle if tillbaka honom, och folk tycker det är helt okej! jag förstår inte.

Anonymous said...

Skamligt! Värst av allt är nog hyllning han mottog när han sprang ut på plan.

Erinrar mig den där "gangbangen" som hockeyspelarna roade sig med. Där var det inget snack om saken. Avstängning och hela fadderullan.

Snacka om att ta sig lindrigt undan. Jävel.

enAnnan said...

japp vi tycker och skriver lika
;)
Skrämmande tamigfan..

Underbar förebild för våra fotbollsspelande söner
*not*

Grrr

Nostalgia said...

peter, precis. och som anna skrev, vad är det för förebild? vad ger det för signaler till unga killar? :(


anna, ja... på GDGIF fick filip makondeles autograf. han sa nu när bapupa blev häktad "tur att det inte var hans autofgraf jag fick!"


ja, det är fanimig skamligt!