Thursday 23 August 2007

Imorgon är det fredag


okej, jag skulle egentligen på nån typ av kräft-tillställning hos en granne imorron. jag lovade när jag var full sist. iallafall, så träffade jag henne vid sophuset. det blir ingen fest, för hon mår inte bra. det kan jag mycket väl förstå. hon har det inte lätt. med barn och barnens pappa som är en stor jävla idiot (till exempel så vet hon inte var han är nu, och när han kan tänkas komma tillbaka, och om/när han vill träffa barnen osv) det blir tingsrätten igen. och barnen mår dåligt såklart och jag förstår inte hur hon orkar, och det gör hon ju inte heller.
när jag hör sånt så är jag så tacksam att jag har det så bra, mina barn har det jättebra när de är hos pappa (o låtsasmamma o noel), jag behöver aldrig nånsin oroa mig. som en del andra gör, och fan vad det måste vara jobbigt! jag saknar mina barn, men jag vet ju att de har det bra, att de kommer till mig när de ska komma till mig... tänk att vara tvungen att lämna iväg barnen o sen inte veta om han vill lämna tillbaka dem eller inte. usch.

men på lördag är det kräftätning hos mamma och pappa, med eda, anna och peter. utan jonna :( det kommer verkligen kännas sjukt konstigt.
jag pratade med mamma i telefon idag, hon grät. både hon och pappa är helt förstörda. jonna var deras bäbis.
och jag tror att det ganska snart kommer dyka om en sånhär bäbis hos dom.. :)

puss.

6 comments:

Anonymous said...

Ja här e de redan fredag sen 16 timmar tillbaka! O vilken jävla fredag sen....nu ska jag svära: Jävlahelvetesjävlaskittantjävlarskärringfittor!! sådärja.. Suck! Jag var på föräldramöte på stortjejens skla och efter vi fått info av rektorn skulle vi mingla lite o bekanta oss. INGEN pratade med mig. INGEN! Jag kände mig helt utanför o stod som ett fån för mig själv medans de andra mammorna pratade och pratade. Tydligen får man inte vara med om man inte har asfula "modekläder" på sig här. Modet i detta land är inte samma sak som mode hemma i sverige inte. H&M, kom hiiit!!!! Sen glor dom snett på mig bara för att jag inte tar på mig långa ridstövlar, brokig jacka med fin-brodyr och värsta blaffan till halsband o sen häller på mig en deciliter parfym över det tupperade håret. Jag är så arg för att jag blev ledsen. Så arg för att dom fick mig känna mig som en lus, när dom inte ens känner mig. Bah! Nu skrev jag av mig till dig hur som helst, haha. Tråkigt med dina föräldrars vovve. Jag vet också hur det känns när det är dags för ens älskade hund att gå vidare. Ett bra tag hör man dom där ljuden av tassar över trösklar och vattendrickande mitt i natten, fast det för länge sen upphört.
Ja, nu ska vi fira helg iallafall. Hoppas din blir lika bra som min. kramkram
Annika

Nostalgia said...

annika, vad är det för jävla folk därborta? :/ det borde ju vara tvärtom, de borde vara jättenyfikna på er som kommer så långt bortifrån! men du ska inte bry dig, och absolut inte ta på dig nå fula kläder bara för att behaga nån annan!

ja, det är ju så konstigt att ingen annan hund finns där, de har ju haft uppfödning förr, och alltid haft minst två hundar...

kram! :)

Anonymous said...

Äsch. Skaffa vovve när det finns katter.

*fräääääs*

Anonymous said...

Åh ha en fin lördagkväll hos din mamma trots allt...
Och ja aen trevlig fredag på dej med såklart!
Kram

Anonymous said...

Glömde påpeka att det snart är måndag.

Snart är det måndag!

Nostalgia said...

peter, är du kattmänniska? :o
ja, på måndag kommer barnen hem, en bra dag ;p


mezzie, tack, ha det bra du med :)