Monday 20 August 2007

Skolstart


så. nu har den store sonen Filip börjat i 4:an. i MELLANSTADIET. i en annan skolbyggnad med korridorer och skräniga sexor och ingen egen hylla och.. så jävla stort känns det. det luktar stor skola därinne. högstadie nästan, fastän det är bara mellan. och en kille i klassen pratade om kläderna han skulle köpa på Carlings. ehm. fast, han bor ju på nyhemstigen också, kan tänkas att föräldrarna har en jävla massa pengar. fett med cash som filip kanske skulle säga om han varit 15. mina barn har ofta (men inte alltid såklart) kläder från röda korset. deras mamma också. eller iaf så har jag vinterjacka från röda korset. men nu satte den stora utanför/skäms-ångesten in, och jag åkte till stan och inhandlade lite nya tröjor till barnen. på H&M och kappahl, med rabattkuponger.
och en tjej sa att hon skulle flytta till strömsbro ett tag, för de väntade på att få flytta in i nya lägenheten på Alderholmen. de har nog också fett med cash.
jag tror iofs inte mina barn är mindre lyckliga för att de bor på holmsund i en trasig trea. (jag vill ändå inte bo på Alderholmen)

den lilla sonen Alvin började i tvåan på samma gamla ställe, det trygga lilla stället. hoppas hans konstiga fasoner från i våras är som bortblåsta nu. köpte en mattebok idag, som han får nästa vecka, med alla fyra räknesätten, han tjatar om matteböcker, men jag misstänker att han redan gjort den här. då får han väl göra den igen. och alvin och morfar var på stan sen o köpte fotbollskor och åt korv.

jag undrar varför barillas tunna spaghettisar är så mycket godare än helt vanlig spaghetti?
och jag undrar om jag ska skämmas för att jag tycker Linkin Parks senaste är bra?

4 comments:

Badass Babuska said...

Jag tycker Zetas pasta är god. Men jag håller med. Dedär jättetunna är mumsiga

Nostalgia said...

teresa, det spelar iofs ingen roll vilket märke, men jag har inte hittat tunna av nåt annat märke. det är som en annan känsla o smak när man tuggar på dom :)

enAnnan said...

Här skäms vi inte!!
Över något..

Visst är det äckligt att ha mellanstadiebarn??
Vad hände med de små söta?
Nåja stora och självständiga blir det nog män av dem en dag oxå...tyvärr
;)

Nostalgia said...

anna, ska försöka då :p

men de ska bli snälla och trevliga män! :) (och snygga)