Sunday 5 August 2007

Söndag!


jahapp, då var det söndag igen då. det var värst vad tiden går fort när man är såhär gammal.

inatt sov lucas över. först var han med filip, sen blev de osams, o då var han med alvin. så alvin o lucas sov i våningssängen, o filip inne hos mig. min stora snutt har ju varit borta tre nätter den här veckan, så det var skönt o ha honom nära. trots att han gnisslar tänder o pratar i sömnen.

jag fick sova länge, och efter frukost gick jag ut o gick en halvtimme. förbi kyrkogården o hälsade på jimmen också. snart 6 år sen han dog :( det känns fortfarande overkligt när man tittar på gravstenen. han fick några blommor också.

sen har det mest varit altansittande med bok o vatten, förutom när jag fick svår sockerabstinens o snodde en plopp av filip :o (ja, de har fortfarande kvar plopp från grönan)

filip o alvin åkte med mormor till lillsjön en sväng på eftermiddan. efter att de plaskat omkring en stund upptäckte mormorn en skylt där det stod att det fanns vattenloppor. så det blev dusch med skrubb när de kom hem. jag tror de klarade sig :)

ser fram emot nästa vecka, vet inte vilken dag/dagar det blir, men jag ska faen sno åt mig massor av kramar.

puss!

2 comments:

Anonymous said...

ja tiden går fort...snart 6 år som sagt jag tänker ofta på kusinen min.gulligt av dig att lämna blommor.
kram anna

Nostalgia said...

anna, brukar göra det när jag går förbi :) och jag tänker också ofta på honom.
kram :)