Saturday 18 August 2007

Sensommarsverige

"men det är sällsamt vackert, här kommer hösten igen
det är kallt som i stenhus, det doftar av regn"


Lars Winnerbäck - Mareld



okej, jag gillar inte hösten, utom möjligtvis det som kommer nu den närmsta månaden. när det ändå är lite varmt och innan alla löven ramlar ner från träden. men det gör mig ledsen också, även om luften är trevlig. för sen kommer det. allt mörkt, kallt, äckligt. ångest och snö. jul. om jag bara fick slippa julen. jag kan börja gråta nu, 18 augusti, för att jag mår så dåligt av tanken på julen.
idag blir det promenad, ska gå lite längre tänkte jag, ska gå till kiosken och köpa chips. rostbiff (färsk), sallad, fetaost och några pommes till middag, sen kaffe och trav på tv. och kanske den där jävla skohyllan som fortfarande är ett monster.

4 comments:

enAnnan said...

Själv så gillar jag ju julen :)

Vilken fin bild du har på dig själv nu!!

Och även bilden med det vackra ljuset är fin.

Tusan vad mörkt det blir på kvällarna nu!!

Kramar

Nostalgia said...

tack anna :)

kram!

Anonymous said...

Fin bild!

Nostalgia said...

jess, ja... det är fint här utanför ibland :)