Thursday 9 August 2007

Jag hatar cityfesten


nä, jag kom inte upp i tid imorse. så jag hann inte gå. och när jag kom hem från jobbet var jag jättehungrig. o sen blev jag trött och satt och dumglodde på tvn istället. men imorron ska jag upp halv åtta. jag lovar!

jag är så trött på folk. så trött på pisslukten på stan. på alla jävla karuseller som försöker överrösta varandra med dålig musik. jag är trött på att bussarna inte går ifrån där de ska gå ifrån, o inte stannar där de ska stanna. jag är trött på cityfesten, och det enda jag har gjort är trängt mig igenom äckelfolk på torget för att köpa mat. (nej, inte i nåt äckelstånd)
det som gör saken ännu värre är den fuktiga varma lukten som gör att alla svettas, och därmed luktar illa, och gamla kärringar o gubbar luktar om möjligt ÄNNU värre än vanligt. glade-sprayen har använts flitigt idag. jag har verkligen svårt för folks lukter. om de inte luktar gott. men folk över 50 verkar ha svårt att lukta gott. idag sa jag till ullis att om hon nån gång börjar lukta illa så blir jag förbannad. och jag hoppas mina vänner säger till ifall jag blir en illaluktande kärring.

efter 15 års cityfestande förstår jag inte hur folk kan tycka det är roligt längre. det har inte hänt NÅNTING annorlunda de senaste 10 åren, möjligtvis har det bara blivit sämre. förr spelade iaf en hel del lokala band i kvarparken o sådär, men inte nu. nejdå. bara en massa tramsig jävla dans som ingen jävel förutom släkten vill titta på, o så anna book av alla människor!
de senaste åren har jag, om jag alls åkt in till stan under cityfesten, gått runt själva festivalen in på nån krog. (okej, förra året gick jag en stund med helena o johanna också, men det var jobbigt och efter jag köpt en henketröja fick jag nog :) ) men sen är det ju helt omöjligt att ta sig hem. (nej, jag cyklar inte) så jag tror inte jag går ut på lördag heller, jag är nog alldeles för hatisk för det.

jag pratade lite med herman idag.. jag frågade bara ifall han tycker om mig mer än som kompis, och han sa att det har han ju alltid gjort. men sen vågade jag inte säga så mycket mer om allt, det får bara bli som det blir.
men om jag ska gifta mig så ska jag gifta mig med herman. annars lär jag förbli ogift. vilket jag räknar med. men ni fattar.. skulle han fria så tvekade jag inte en millisekund ;)

nu ska jag äta några kex o sen läsa lite i min nya bok som heter Den som vässar vargars tänder (Carina Rydberg).
jag gav upp minette walters för den här gången. segt skit.

puss!

2 comments:

enAnnan said...

Jag hoppas få komma på bröllopet
:)

Och du om du går med mig blir cityfesten tokrolig, jag loovar
:)

Kramar

Nostalgia said...

anna, du är säkerligen rolig, men vad ska vi göra åt alla idioter runt omkring? ;p
puss på dig, o du får självklart komma om det blir bröllop ;)