Sunday 8 April 2007

Weeping Willows, fylla och Knivsöder

eh.. ja. fredag. jag tog två öl hemma. kom på att jag glömt biljetten till weeping willows på jobbet. så jag fick krångla mig in på jobbet o hämta den. sen gick jag till mc gills o träffade magnus. det gick ju bra, först. men öl är gott. VÄLDIGT gott. man kan dricka dom fort också. så man kan säga att jag blev ganska full. när jag kom in på weeping så hade de börjat spela. jag frågade några som stod framför mig om de redan spelat the burden. neej, sa dom. så jag väntade. och blev bjuden på en till öl av nån mysko kille som hette Jörgen o var lite.. speciell. när de spelat en låt o publiken var tyst så ropade jag "spela the burden" då svarade magnus carlson: "om du hade kommit lite tidigare så hade du hört den" OTROLIGT PINSAMT!! varför gör gör jag alltid bort mig?
jag blev lite less, publiken sög o magnus carlson såg mest trött ut, så jag gick tillbaka till mc gills. där kastades det pil, o jag klängde. fyfan. jag kan ju verkligen bli SÅ jobbig. förlåt :)
sen gick jag till bilagan också, fast jag lovat mig själv att inte göra det.

lördag. jag var såklart grymt bakis. innan jag åkte till jobbet svepte jag i mig en liter saft. när jag kom till jobbet gick jag in på toa, öppnade munnen, o all saft kom ut igen.
sen jobbade jag, såg glad ut, gick o köpte kaffe o drack en läsk. in på toa o allt kom upp igen.
men det är rätt skönt o jobba bakis, man orkar inte bry sig om jobbiga kunder, man bara flyter omkring.

sen åkte jag till stockholm. jag fick sitta i en kupé med världens jävla snyggaste kille. jag tog kort på honom när han sov :´)
mötte anneli, o vi åt lite på mc donalds, sen åkte vi till hotellet. lyxhotellet. haha. först fick vi ett rum. då sa jag att vi ville kunna röka. då fick vi ett annat rum. ett som inte blivit renoverat på väldigt länge. det var rätt... sunkigt. men gratis är ju alltid gratis. vi gjorde ansiktsmask o hårinpackning o grejer, drack massa vin, o så lyxade vi med taxi till Kvarnen. på knivsöder. det var rätt tråkigt där. eller.. tråkigt folk iaf. jag spanade in en karl med mössa. jättefin. jag ville bara säga att han var fin. så efter lååång uppladdning gick jag fram o sa 'hej.. jag ville bara säga att jag tycker du är jättefin' han blev jätteglad o hette robert. senare kom han fram o pratade lite. han ville typ.. umgås med mig på nåt sätt, nu har jag glömt vad han sa, men.. ja. han var fin :)
sen gick vi o köpte pasta. utanför träffade vi världens roligaste finnar. vi blev bjudna på efterfest i tumba, men tackade nej. men vi bytte nummer o så, men det blev ju inget med det.. de var iaf roliga som fan o vi skrattade som fan. sen lyxade vi med taxi till hotellet. vi hade köpt ostågar o juice också, vet inte riktigt varför. kan ju vara bra o ha?

ungefär halv tio gick vi upp, pigga o fräscha, o åt hotellfrukost 8) men baconen var lite sunkiga. sen sov vi till halv tolv, tokpackade ihop alla utspridda pryttlar o checkade ut kl 12. gick 18 miljoner mil till t-banan (och jag kan ju lova att vi INTE gick fort), åkte hem till haninge, handlade mat, lagade mat, åt. och nu har jag duschat o snart ska vi börja med ölen :D ikväll blir det Hanif (en grupp från gbg) på mosebacke. på knivsöder.
det måste vara tio år sen, minst, som jag festade 3 dagar i rad. helt sjukt. men kul!

jag älskar att vara med anneli. <3

puss!

5 comments:

Badass Babuska said...

Micke var på Hultsfred för ganska många år sedan o drack öl med Magnus carlsson. Han var en av de tråkigaste personer micke mött. Haha:´)
Ha underbart ikväll o pussa Anneli från moi.

Anonymous said...

Jag har ju som sagt också varit på Hultan och kollat på Weeping Willows, den spelningen var hur bra som helst, men Magnus Carlsson har ju en tendens att se helt jävla uttråkad ut.

OCH kan vara jävligt otrevlig också.

För när jag var på en spelning i Göteborg så kom det inte så mycket folk. Då nynnade han sig igenom hela spelningen... Samtidigt som han drack öl. =)

DOCK älskar jag Weeping Willows. Fast jag tycker nästan att de är bättre MED stråkar... ;)

Och du verkar ju kunna bli full iaf. =)

Nostalgia said...

teresa, haha..men micke tycker ofta folk är tråkiga? puss!


ellie, jag tycker väldigt mkt om weeping willows också :) jag var nog bara inte in the mood riktigt då.

och ja jag kan bli full :p

enAnnan said...

Hej sötnos!
Missade helt ditt mess i lördags, förlåt. Precis som du hade jag druckit en hel del för mycket. :)

Och du vatten, saft eller annan vätska dagen efter funkar INTE! det kommer alltid upp. Jag vet det av egen erfarenhet. ;)

Sjukt kul ;)
såklart.
Pussen

Nostalgia said...

anna, det är lugnt :)
men man blir ju så törstig? :p
jag är helt död nu. aldrig mer alkohol. höhö.
pusspuss :)