Thursday 12 April 2007

Poesistunden III

Regnsommar


Juli
drunknade den första dagen, timmarna började flyta
och verkligheten höll andan

Du och Jag
satt på en stol vid köksfönstret och såg hur något stannade av,
somnade in i väntan på något annat
ett skratt, en kärlek, ett minne för livet

Du och Jag
vi viskade oss genom ögonblick efter ögonblick
som för att inte väcka smärtan,
inte störa det droppande lugnet,
allt var fukt och väta och himlatårar

Juli
var en flod
och vi stängde alla fönster, alla dörrar -
i levande ljus dansade skuggorna,
vi andades stearinljus-doft och nytvättat hår
och allt, allt var stilla regn


- 2005

11 comments:

Anonymous said...

Du har inte funderat på att skriva en bok... med dina dikter?

De är ju helt underbara...

enAnnan said...

Du är verkligen bra Jennie!
Jag vill bra läsa mer och mer och mer.

Kram

Nostalgia said...

ellie, jo... jag har funderat! i flera har jag funderat :´) men.. jag vet inte hur man gör, hur jag skulle våga. o sådär.


anna, det kommer mera :D sen.

kram på er!

Anonymous said...

Den här känner jag inte igen, är den nyskriven? Tycker om den i alla fall, känns eftertänksam och bitterljuv.

Nostalgia said...

tilda, nej... juli 05. tror faen du hade kommenterat den med.. ska kolla :)

Nostalgia said...

tilda, april 05.
och du har kommenterat :)

Anonymous said...

Åh fan. Minnet är bra men kort. ;)

Anonymous said...

"inte störa det droppande lugnet"

vackrast på länge :)

Nostalgia said...

tilda, jag skulle knappast komma ihåg alla dina heller :)


chris, tack :D

Naja said...

sötnöt. den här gillar jag verkligen. åh om jag bara kunde börja skriva igen.

Nostalgia said...

kaka, fast den här är ju gammal. från den tiden jag hade inspiration. nu händer det vääääldigt sällan :/
men det kommer tillbaka? :)