Sunday 29 April 2007

Navid Modiri & Gudarna - Svenska Ensamheten

"o vem ska trösta hösten
med att säga att det snart är vår?
mörkret faller lika tungt på oss varje år
månen är det enda ljuset tusen ljusår bort, men
faller man från höghus då faller man hårt
träden saknar sina löv, något viktigt saknas
o samma gamla kalla tanke håller oss vakna
att vi fryser mer på vintern, det är ingen hemlighet
men vart ska vi ska vi gå med vår svenska ensamhet"


jag bara älskar den låten.
tyvärr så är jag ingen hejare på det här med att lägga ut länkar o youtube:a o sånt.
men navid modiri & gudarna är värda att kolla in!
så jag länkar till ung tant, och en annan låt.


puss!

8 comments:

Anonymous said...

Men JENNIE, jag har kommit på vem det är tror jag!

Om det nu är han... B...

Öster?

Nostalgia said...

ellie, öster? nej, där bor han icke. :p
du är faen MER nyfiken än jag brukar vara, hur är det möjligt?!

Anonymous said...

Nähä... men va faaaaan... =)

Det är roligt att vara nyfiken. ;)

Nostalgia said...

ellie, du kanske inte ens vet vem det är, sen när jag berättar :´)

Anonymous said...

Nej, antagligen så är det så... Men you can't blame a girl for trying? :´)

Nostalgia said...

ellie, näe, du är så duktig!

Anonymous said...

Jag tror ändå på Balle jag... från Storyteller... ;) Eller Bolf.

Nostalgia said...

Bellie, det är fel :p