Thursday 19 April 2007

Linda, linda..du bara ler




idag köpte jag 4 nya böcker. bland annat Linda Rosings självbiografi eller vad det ska kallas. jag ska ju inte hymla med att jag känner en slags.. avsky för linda rosing. så varför köpte jag hennes bok? kanske för att förstå varför hon är som hon är.
en sak är säker, hade linda rosing inte haft två barn hade jag inte brytt mig ett skit (jo, jag skulle säkert ha åsikter då också, men inte på samma sätt) om hur hon betedde sig, men jag tycker så obeskrivligt synd om barnen!
jag har läst nästan halva boken redan (den är ju inget litterärt mästerverk direkt) och nu är jag bara ännu mer förvånad över hur hon kan göra som hon gör mot sina barn. det jag menar är.. att hon hade en 10-årig dotter (kääänslig ålder) o en liiten son när hon gick in i big brother-huset. där söp hon, hånglade, knullade, betedde sig fruktansvärt vidrig inför ögonen på hundratusentals svenskar. kan du tänka dig hur det skulle kännas att se sin mamma göra så på tv, och alla ens kompisar visste om det, o deras mammor o vänner.. fyfan.
när sen dottern tar avstånd från mamma linda, så.. vad gör hon? HON GÖR INGENTING! hon säger i tidningen att hon är ledsen för att melissa inte vill prata med henne mer, men ändrar hon sitt beteende? slutar hon operera sig och vika ut sig? nej, istället blir det allt värre och värre. När man tittar på bilden här uppe, och jämför med bilder på linda INNAN hon började operera sig.. det är fanimig inte samma person. hon är 33 år, ser ut som en sliten 50-åring! (ni får leta bilder på o-opererad linda själv, om ni vill se)
oj, nu skulle jag berätta varför jag blev mer förvånad efter att ha läst i boken. jo, i början berättar linda om sin mamma. att hon kände att mamma var ständigt frånvarande, att hon inte fick någon kontakt med mamman för hon var aldrig hemma. istället blev farmor den kvinnliga förebilden.
men LINDA, varför gör du samma sak mot dina egna barn?! framförallt mot din dotter, som behöver sin mamma som förebild i livet. varför är du frånvarande, när du själv tyckte det var jobbigt som barn?
jag FÖRSTÅR inte. vad linda rosing tänker. med.


okej, nu ska jag lugna ner mig lite.

puss! :)

11 comments:

Badass Babuska said...

Ja.... det bästa var ju också när hon sa till micke: Vill du inte att jag ska vara förebild för din dotter?

Nostalgia said...

HAHAHA! vafan?! okej att han är som han är, men hur fan kunde han? :/´(han som verkade så trevlig hemma hos dig :´)

Anonymous said...

Jag har så svårt att förstå mig på människor som inte kämpar för sina barn...

"Tidigare var jag som en hemmafru, jag bakade och hade aldrig noppat ögonbrynen"...

Hon kanske hade varit lyckligare om hon stannat i den idyllen. Men är man kändiskåt och penningasugen så fungerar väl inte det.

Det är ju dumt att bara vara mamma liksom. Som det är meningen att man ska vara när man skaffar barn...

Ung tant said...

Tragisk människa. :/

Puss!

Nostalgia said...

ellie, jag visst är det? dumt att känna att det enda som betyder nåt är vad som gör ens barn lyckliga.

blä.


anneli, som fan! puss!

enAnnan said...

Jag blir oxå på dåligt humör när man öppnar tidningen och det står något nytt om henne VARENDA dag.

Även om jag kanske inte är den bästa förebilden för mina barn på mina barnfria veckor så behöver de inte se mig i teve och tidningar, än i alla fall ;).

Hon är tragisk. Och antagligen oerhört ensam, svag och utan ens ett uns själfförtroende..

Anonymous said...

Fast micke är ju ok=)

Anonymous said...

Jag tycker att det är märkligt att folk kan döma andra, utan att ha sett sig själva.

Nostalgia said...

anna, nu när jag har läst hela boken, så tycker ännu sämre om människan. 'göran gav mig kokain, jag fattade inte att det var farligt' hallå, hon var 27-28 år då! jag visste att allt knark var farligt när jag var 13!
osv, osv, i all oändlighet.


tänk om!, linda rosing är en offentlig person, hon har helt valt det själv. hade hon inte velat få den (både dåliga och bra) uppmärksamhet hon får hade hon slutat ställa upp i tidningar och tv. hon hade gjort allt för att få tillbaka förtroendet hos sina barn, flyttat från sthlm, och hållit sig undan allt vad kändisfester o dylikt heter.
jag dömer henne, absolut, och jag har sett mig själv?
jag har en väldans massa dåliga sidor jag också, har jag nånsin påstått annat?

men jag skulle ALDRIG ge upp mina barn för att bli kändis! som jag skrev, hade hon inte haf barnen hade hon fått göra hursomhelst för min del, då drabbade det inte oskyldiga.

Matti Ståhlberg said...

Hon har diagnosen #######
som aldrig skrivs på löpet

men hon finns där hela tiden
på löpet

vad har hon gjort? presterat?

(eeeehh...? kliar flinten)

Näeh, just det! Precis lika mycket som de som gjort löpet...

Därför säljer de så bra.
Å vi andra köper skiten så att de kan fortsätta med sin Pseudovärld

Nostalgia said...

matti, jadu.. det är en sjuk värld vi lever. och, jag har ångest för att jag köpte hennes bok o bidrog med pengar till hennes nästa operation :´)