Sunday 1 April 2007

Jag hade 7 rätt på V75, vann 290 kr!


Commander Crowe vann igen. han har aldrig förlorat. han är helt fantastisk att titta på! helt klart en ny stjärna. om bara Max Flukt ville göra comeback snart. så jag har två favoriter att titta på på lördagarna. nu missade ju jag travet idag, för datorns skull.


jag har förresten döpt min dator till Ella :´) istället för en bebis.


jag undrar hur man kan slita ut ett par strumpor efter två användningar?
filip sliter strumpor o skor så sjukt fort. vad har han för fötter egentligen? jag kan ha mina strumpor i flera år.


hur mycket djurvän är man förresten om man tar upp en mask från gatan o bygger ett bo av en kartong, lägger i jord o lindar in (men inte över lufthålen) med en handduk? och döper masken till Lillan. hoppas den ligger kvar imorgon, annars blir det en ledsen filip.


ikväll, medan jag var helt uppslukad av att få datorn att funka gjorde alvin ett mattehäfte.

"kluriga mattehäfftet
svårt och lätt
gånger minus plus dellat"

det ska mormor få. blir nog klurigt för henne.


måste säga att alvin är oerhört kreativ. göra egna matteböcker liksom. :`) (ja, jag är stolt över mina barn, filip som älskar djur o barn o vill ta hand om dom hela tiden, o alvin som läser, skriver o räknar som om han gick i mellanstadiet. kanske inte stavar helt okej, men det blir bättre o bättre, kanske för han läser så mycket böcker?) jag tror just räknandet kommer från dataspel han spelade förr, tex pytte och anki o så. för jag har INTE tragglat nån matte med honom, jag kan ju knappt gångertabellerna.


nästa vecka blir bra. ledig måndag. hoppas markus kan komma då o hjälpa mig med datorn.
sen jobba tisdag, onsdag, torsdag. ledig fredag antar jag, tror inte vi brukar jobba långfredagar, inger har nog öppet själv några timmar.
på fredag ska jag nog ta den där ölen :o hjälp. redan! det blir kul? efter ölen ska jag se weeping willows 8]
på lördag ska jag jobba, och efter jobbet åker jag direkt till stockholm o checkar in på hotell med anneli :D det blir ansiktsmask o annat tjejigt, sen öl.
på söndagen sen åker vi hem till anneli, o på kvällen ska vi titta när hennes kompis spelar på mosebacke tror jag det var. och så sover jag hos anneli sen, o åker hem på måndagen :)


jag känner mig glad. det är nåns fel :)

puss!

3 comments:

Anonymous said...

Jag vill också vinna pengar :-/

Nostalgia said...

magnus, det är nästan skrattretande att få 290 spänn på 7 rätt!

Anonymous said...

Mm jag vet :-(