Thursday 12 April 2007

Blomma

idag var en såndär helt vanlig dag.
jag vaknade försent, och tackade GUD att det är påsklov och ingen skola, så jag hoppade i mina kläder, plockade fram barnens kläder och frukost till dem, gav dörrnyckeln till filip och gick till bussen. efter en kvart ringde filip och hittade inte sin cykelnyckel. har du kollat i alla fickor, frågade jag. jaaa, sa han. okej, jag såg den på byrån igårkväll, i hallen, ligger den inte där? neeej. titta bakom, den kan ha ramlat ner. nej.. det är massa annat där, men inte min nyckel. okej, men sätt dig på knä, och titta IN UNDER byrån, för det är som ett hål där. neeej, inte där. nehej. o inte i ditt rum? neeeej. okej, o du har känt i fickorna? jaaa... vänta.. där är den!

jobbet var som vanligt. jag kände mig först handlingsförlamad, som om jag aldrig jobbat där förr o inte visste vad man skulle göra. sen kom jag väl igång. typ, lite iaf. det var rätt lugnt idag.

filip o alvin fick åka hem före mig, och när jag kom hem åkte jag o alvin till biblioteket o bytte böcker. sen handlade vi mat.

MEN JUST DET, MINA NYA HÖGTALARE HAR JU KOMMIT!
de hade jag med mig från jobbet. så när vi kom hem från ica sen så kopplade jag in dem, och jag är sååå nöjd, de är helt lagoma, bra bas, o snygga. äntligen ordentligt ljud!

sen blev det matlagning o kaffe, o gissa gåtor ur alvins gåtbok som han lånade. och så badade barnen o jag diskade. sen skulle de sova. först läsa då. filip har hosta, så alvin blev störd. filip la sig i min säng. då blev alvin rädd. så han ville också ligga i min säng. det betyder att jag får ligga som en sardin i natt. på mage, raklång, med armarna efter kroppen, inte direkt min favoritsovposition.

det var allt som hände idag.

(till mina kvinnliga läsare)
jag vill bara berätta, att eftersom jag har blödit nu sen.. ja, ni vet, och det blivit så pyttelite att man inte kan ha binda eller tampong, men ändå måste ha nåt i trosorna, så köpte jag trosskydd. alldays. vad jag inte visste var att jag köpte en sort med DOFT! jag går numera omkring och luktar blomma mellan benen. jag kan inte bestämma mig för om det är äckligt eller.. trevligt.


puss!

7 comments:

Anonymous said...

Ha ha ha ha... jag har också haft de trosskydden... =)

enAnnan said...

Nja jag tror inte att jag skulle vilja dofta blomma där nere precis...
Så för mig är det nog oerhört onödigt!

Skönt att du kom ikapp med dagen, och kul med nya låneböcker.
Kram

Badass Babuska said...

Men haha Blomma? Hmmm lite knasigt åste jag säga. Fast samtidigt så hellre det än unket avslag:S

Anonymous said...

Doft-trosskydd?! Det finns visst ingen hejd på snilleblixtarna nuförtiden... ;)
- Vad gott du luktar!
- Tack, jag har nya trosskydd!

Nostalgia said...

elli, skumt är det iaf, blir lika förvånad varje gång jaggår på toa.


anna, ja, det ÄR onödigt!
nya böcker är bra, alvin blir knäpp utan böcker :) kram!


teresa, haha... jag har inte avslag längre :p bara.. nåt rosa. puss!


tilda, nu skrattar jag :D

Naja said...

hahaha, så stört!

Nostalgia said...

kaka, japp :)