Friday 6 April 2007

Spraydate!

spraydate. haha. vad ska man säga. alla tränings-slalom-rese-golf-glimteniögat-nissar samlade på ett o samma ställe.
det här skulle kunna vara (jag hittar på en själv nu) en spraydate-presentation:

"hej alla glada!
jag är en kille i mina bästa år som vill träffa någon att göra roliga och spännande saker med.
jag har glimten i ögat och båda fötterna på jorden, och du får gärna vara likadan.
jag har ett roligt jobb som jag trivs med. på fritiden tränar jag för att må bra, älskar att vara i fjällen och åka både utför och på längden, jag klättrar en del också, och på sommaren tar jag gärna några rundor golf. att resa är något jag gärna vill göra mer, älskar att uppleva nya platser och kulturer och människor!

jag vill träffa en glad tjej som gillar att göra spontana saker och gillar att röra på sig. kanske också gå ut då och då, men som lika gärna sitter hemma i soffan o myser med en flaska vin.
om det känns bra så kanske det blir nåt mer, men jag är framförallt ute efter nya vänner, kanske res-sällskap? hör av er!"


ja, alltså.. jag lovar, man skulle kunna hitta en miljon sånahär. och hur intressant är det? för mig, inte alls.


jag skulle kunna beskriva mig själv på ett fördelaktig sätt också, för att få så många mail som möjligt, av killar som tror jag är nån slags drömkvinna. (iofs är jag ju det, men det behöver man inte låtsas om)

nej, jag gjorde tvärtom. här är min presentation:

"hej!

jag är ointresserad av att resa. jag klättrar inte i berg, eller åker slalom. jag tränar inte över huvud taget, faktum är att jag nog är den mest otränade människan i världen.
jag är lat. jag har inte ordning på mina saker, jag hatar att städa och diska. jag går omkring i grus o damm väldigt länge innan jag orkar göra nåt åt det.

jag är tjock och lite dallrig o hängig liksom. hårig och ärrig. har inte så vackra tänder heller. eller händer. jag tuggar på fingrarna.

jag är svartsjuk, och kräver extremt mycket bekräftelse hela tiden. jag är nog rätt klängig också. ibland vill jag bara vara ifred, och då isolerar jag mig, och vill inte ha några frågor om varför.

jag röker, dricker många öl och tittar på fotboll och annan sport, mycket hellre än att vara ute i naturen o ränna som nån jävla skogsmulle. händer dock att jag tar en promenad för att döva det dåliga samvetet.

jag blir inte imponerad av muskler eller tatueringar, jag skrattar åt folk som inbillar sig att de är nåt, jag lägger pengar på böcker istället för kläder och smink.
jag tycker synd om människor som inte vågar gå ut utan att fixa håret o sminka sig.

jag gillar män med humor, män med stora händer, män med fina läppar och vackra ögon, män som dyrkar mig, som ger mig komplimanger, som vill visa alla att vi hör ihop.

jag tycker det är avtändande med vuxna människor som stavar sämre än mina barn.
jag tycker det är avtändande med människor som luktar illa.

jag är ett kap. och jag är jävligt kräsen. är du inte en miljon gånger bättre än mitt ex, har du förmodlingen ingen chans.


puss :)"


det är jävligt tyst på mail-fronten nu.

innan hade jag kort och gott:

"tjock kvinna söker snygg man för lekfullt, seriöst och långvarigt förhållande. du får gärna vara smålänning eller irländare, men du bör bo i gävle. eller vara bilburen."

de flesta mail gick ut på "men du är ju inte tjock, du är ju söt"
som om att.. om jag ÄR tjock, kan jag inte vara söt då? vad har DET med saken att göra?


iaf, efter jag skrivit den nya presentationen så fick jag ett mail av en karl...

"Meddelande från: scorpion8. 37
Datum: 06/04/07 00:08
Kärleksbrev:



du är inte så vacker du heller...."


haha.. va? har jag skrivit det nånstans? eller, har jag skrivit att HAN inte är det?
jag tror han blev illa berörd av min presentation. att tjejer inte är så jävla ljuvligt fnissiga hela tiden o springer runt o shoppar med sina små väninnor.



hittills idag har jag ätit 3 knäckemackor med ost o druckit tre koppar kaffe, och lyssnat mycket på weeping.
ikväll :D jag får inte bli full.

puss!

17 comments:

Anonymous said...

Ha ha ha... underbart. Du är rolig du!

Nostalgia said...

ellie, eller hur ;)

enAnnan said...

Alltså jag skrattar så jag grinar. :)
Det är helt oerhört underbart Jennie. Du vet att jag gillar dig.

Synd att vi inte ska på samma konsert ikväll. :) Jag hoppas att din blir sketabra.

Kramar

Nostalgia said...

anna :D jag är ju bara ärlig..
jag gillar dig med! hälsa darin, så hälsar jag weeeeeping. puss!

enAnnan said...

Absolut.
Jag ska ge Darin din annons här, han är ju oxå singel så. Skickar med telefonnumret oxå så räkna med ett samtal.
;)

Puss

Nostalgia said...

anna, hahahaha! hade det var markus så :p

Hannah said...

Din presentation skulle kunna vara skriven av mig. :D Särskilt det om att gå omkring i grus och smuts. :D Och stavningen.

Nostalgia said...

hannah, vi är twins! :D puss

Anonymous said...

Ha ha ha, shit vad löjligt det ser ut när du skriver så. Jag får nog ändra min pres... Fick lite ångest nu! Have fun in Stockholm...

Nostalgia said...

anonym, var bara ärlig så blir det bra ;)
ha det bra du med!

Anonymous said...

Jag fick inget telefonsamtal igår... ;)

Nostalgia said...

ellie, jag gjorde nog bort mig rejält. haha :/

natz said...

haha, skönt skrivet! :)

Anonymous said...

Äh, det tror jag inte... inte för att han sagt något, men ändå. ;)

Nostalgia said...

ellie, det visar sig :) trevlig var han iaf.


natz, hehe.. :)

Anonymous said...

haha, diggar dig.
Jag var en av de som kommenterade att du skulle vara tjock.
Jag skrev "du är inte tjock, du är vacker".

Jag står för att jag tycker att smala tjejer är vackra. Synd att det drabbar de tjocka tjejerna. Jag skänker dem en tanke.

Att du är vacker står jag också för, men du var ju ändå hälsosamt ointresserad av mig så :)

Nostalgia said...

anonym, men du förstår hur jag menar? jag ÄR tjock. det vet du inget om hoppas jag, men ja... om jag ÄR det, o du tycker jag är vacker.. så är jag tjock OCH vacker isåfall?

aja :) ha det så bra.