Friday 27 April 2007

JÄVLA HALS!

det är såhär, att min hals tar död på mig. PÅ RIKTIGT. jag har så FRUKTANSVÄRT ont i högra sidan av halsen. det värker, hela tiden, när jag sväljer känns det som jag ska svimma, jag vet inte hur jag ska få i mig mat igen, lunchen var ohygglig. jag har köpt smärtstillande speciellt för halsen, nåt starkt gurglingstjosan med bedövande effekt, jag har treo och fishermans friend, och en del till grejer, men inget hjälper. när jag känner på utsidan av halsen är det en stor utbuktning liksom. o om jag tittar inuti halsen är det lysande rött och svällt. det gör till och med ont i örat. jag vill inte!
jag har inga andra förkylningssymptom, jag känner mig inte sjuk i övrigt.
jag vill dö.
tänk om det inte är bra tills på måndag? :O


oj, det heter kanske inte svällt, det heter nog svullet?

8 comments:

Anders said...

Du har en inflammation troligtvis och det är nog lymfkörteln som är svälld, jag rekomenderar dej att uppsöka läkare, någon form av antibiotika kommer säkert att ordineras dej
Kram från läkarsonen ;-)

Badass Babuska said...

Pencillin snäckan!

Nostalgia said...

anders, akuten då eller? :p


teresa, jao men.. jag är rädd för doktorer. och det är helg.

Anonymous said...

Doktorn är inte farlig - absolut inte när det gäller halsen. Du måste säkert få antibiotika som en annan "amatördoktor" sa. Det är bäst att kolla upp det, så att detinte är körtelfeber.
Krya på dig!!!

Nostalgia said...

anonym, jag har ingen feber! det gör bara ont. men tack ändå, jag lär väl kanske kolla upp det

Anonymous said...

Får du antibiotika brukar ju värken försvinna nästan på en gång också...

Nostalgia said...

ellie, ringer man.. vart? när det är lördag?

Anonymous said...

Nu har du ju redan ringt, men det är 1177 iaf... ;)