Monday 16 April 2007

Positivt

yes. positivt. jag var på återbesök på sjukhuset idag för att göra ett graviditetstest.
dagen efter aborten försvann mitt illamående och alla andra symptom på graviditet. jag har blödit som jag ska, jag har haft det äckliga avslaget osv.
så jag kissade i muggen. och så kom barnmorskan med testresultatet. jag visste ju att det var negativt.alltså, jag ÄR ju inte med barn.

- jaha, jennie.. hur mår du?
- bra!
- jaha.. jag frågar, för testet var positivt...
- VA?!

alltså. VAD? nej, det kan det inte vara?
jag började gråta
och hon frågade om jag blödde fortfarande, och ja, det kommer ju en svagt rosa flytning, men inget man kan kalla blod. och så sa hon att det förmodligen är en liten slemhinna med graviditetshormon kvar, som ger ett positivt resultat.
jag får komma tillbaka om en vecka och göra ett nytt, och om det fortfarande är positivt ska en läkare kolla.
jag VÄGRAR genomgå en skrapning! är det nåt kvar så får det faen vara kvar tills det kommer ut av sig själv, eller så får de ge mig såna piller jag fick när jag gjorde aborten.
(okej, om de säger att jag dör utan skrapning, så lär jag väl gå med på det)

men varför kan det inte bara få vara bra? och, jag har kommit fram till att jag måste vara den mest fertila människan i världen. skulle jag vara med barn så skulle jag väl aldrig kunna få missfall. om jag så ramlade från 10:e våningen o bröt nacken så skulle jag inte få missfall. det känns ju bra. ehe. :/

dessutom fick jag ett migränanfall när kom till sjukhuset. jag får såna ibland. min syn försvinner, det kommer glittrande sicksackmönster glidandes in mot mitten av synfältet o så blir det tomt mitt fram. jag får bara lite ont i huvudet efteråt, men jag blir så sjukt trött.

det enda positiva (haha) idag var att jag gick ner 1,2 kg förra veckan. nu är det ungefär 6 kilo sen nyår.
min granne gunvor frågade igår om jag gått ner i vikt, o då blev jag så glad :D

och så spelade jag 3-1 till helsingborg (hif - gif) och jag tror banne mig jag fick in det. iofs blev det väl inget odds att jubla över, men iaf.

nu ska jag bada.
puss!

11 comments:

Badass Babuska said...

Älskade hjärtat. Det är ju helt gaolet. Snackade ni sterilisering då?

Nostalgia said...

teresa, ja :(
nej. hennes telefon ringde hela tiden, och hon svarade hela tiden. varför är det så? har man en tid så har man väl?

Anonymous said...

jennie: Nej, så får de inte göra... *mutter*... Nu blir jag förbannad!

Alltså, jag tycker verkligen synd om dig just nu... men jag tror inte att du behöver oroa dig för skrapning... Du kan ju kräva att de gör det i narkos, om de nu gör det på något annat sätt... det vet jag inte.

Jag får också dessa migränattacker, fast jag brukar få JÄTTEONT i huvudet efteråt och kräkas... =( Min läkare kallar det för "ögonmigrän"...

Nåja... en massa kramar till dig!

Nostalgia said...

ellie, det är just att sövas o ligga kvar på sjukhus som jag inte vill. mamma skulle undra. och barnen.
näe, jag vägrar. så länge jag mår bra kan väl inte nån liten slemhinna vara farligt? borde det inte komma ut med nästa mens? gah.

usch, jag är glad att jag slipper huvudvärken.. min mamma o bror blir helt sängliggande. men pappa o jag har bara på ögonen. läskigt är det iaf.

kramar!

Anonymous said...

Men... jag tror inte att du behöver ligga kvar faktiskt... jag tror att de gör det på dagkirurgin i Sandviken... men jag kan inte säga säkert, för jag har aldrig gjort det själv... (uppenbarligen eftersom jag har TRE barn)...

Ja, jag hatar migrän. Jag brukar få "avspänningshuvudvärk" dagen efter barnen har åkt också, bara för att jag slappnar av då... skitdrygt... =(

kram

enAnnan said...

Åh gumman.
Fy fan vad orättvist!
Jag lider med dig - på riktigt.
Vilket skit. Hoppas att det bara är slemhinnan som ställer till det.
Håller tummarna hårt.
Och att du mår bättre och försöker ta det lugnt bara...

Många kramar

Nostalgia said...

ellie, jag vägrar att åka till sandviken också, det kan de glömma. att jag åker buss. jävla skit.

jag förstår hur du menar. ont i huvet är aldrig roligt. sluta ha det!


anna, jag veeet, varför är livet taskigt mot mig? :p

kram!

Anonymous said...

Usch. Fy. =/ Kram

Nostalgia said...

kram li :)

Anonymous said...

jennie... jag förstår dig.
du får inte åka buss dit heller, du måste ha någon som skjutsar dig, men det vet du väl att vi fixar åt dig om det behövs!!!

kram

Nostalgia said...

ellie, jag är så glad att du säger så :) kramar!