Wednesday 18 April 2007

Dom vet ingenting om oss

jag kom att tänka på att jag inte kan komma ihåg när det senast var vår och jag inte dejtade/var intresserad av nån. det måste vara.. LÄNGESEDAN. det känns konstigt och tomt på nåt vis.
jag vill bli förtjust, förälskad, kär! flirta hejdlöst via sms, vara pirrig och nervös, förväntansfull. ha för lite kläder på mig (för årstiden) och gå på dejt, råka nudda en hand som är placerad för nära min öl. prata i timmar i telefonen, men ändå ha mer att säga direkt vi lagt på, ringa upp o prata en halvtimme till bara för att höra hans röst. jag vill!



jag längtar efter anneli, jag vill att hon ska komma hit och vara här, jag vill vara onödigt barnslig och jobbigt äcklig, kissa med öppen dörr och inte bry mig, göra kaffe till henne flera gånger om, laga mat och kanske till och med låta anneli laga mat! gå på restaurang, dricka öl på altanen, skrattaskratta, gå på krogen, vara bakis, ligga i sängen o bara vara.
tredje vecket i majsan är prellat nu!


puss!

8 comments:

Ung tant said...

Hahahaa... jag dör.
Längta majsan! Puss!

Nostalgia said...

hahah. PUSS!

enAnnan said...

Att ha vänner att längta efter är underbart. Hoppas hon kommer. :)

Jodu kärleken och förälskelsen kan vara underbar Jennie. Men det finns jobbiga sidor av den oxå, trösta dig med det när du inte är kär ännu i vår. Men våren är långt ifrån över.
;)

Kramar

Nostalgia said...

anna, hon kommer :) så fort som möjligt :)

ja, på ett sätt är det ju skönt o slippa det jobbiga som följer med.. osäkerheten o rädslan o allt. men.. jag saknar pirr.

kramar :)

Anders said...

Jag håller med Anna....en underbar känsla, som en himmelsk drog (;-)), men ändå så brukar det tyvärr sluta i en sådan obeskrivlig smärta...men det är ju för mig det, ty jag är, jag är.. inte gjord av sten...;-)

Kram på dej....

Nostalgia said...

anders, du tror väl inte du är den enda som är känslig? :o
kram

(bra låt förresten :))

Anders said...

Jag fick med ett citat från en till låt också...;-) klura på den du...;-)
Kramar

Nostalgia said...

anders, jag tänkte bara på 'jag är inte gjord av sten' men.. 'himmelsk drog' såg jag nog inte ens först :)