Saturday 21 July 2007

Snabba Cash

idag är filip och alvin med sin pappa i furuvik. så jag gick o la mig efter de åkt vid 10. vaknade 13. hah. och efter frukost la jag mig med bok på altanen.
ett oskrivet blad av marie hermansson.

igår läste jag ut snabba cash av jens lapidus.
helt klart läsvärd. men jag hade lite svårt med språket. lite grabbigt och hackigt och ryckigt. fast det var mest i början som det var irriterande. och iaf jag har svårt att förstå att det kan gå till som i boken, jag vill inte tro att den är särskilt verklighetstrogen, men tyvärr så är den väl antagligen det.
läs den :)

altan igen!
puss!

7 comments:

enAnnan said...

Jag har funderat på snabba cash, men inte kommit mig för än.
Men nu ska den läsas minsann.

Kramar

Nostalgia said...

anna, det gör du rätt i :) kram

enAnnan said...

Fast nu har jag bestämt mig för att läsa Läckbergs senaste först "Tyskungen". Ska slänga mig i soffan och börja nu.
Trött...

Kanske jag kan få låna boken av dig,om du köpt den??

Kramar

enAnnan said...

Och förresten så läste jag ut "Konsten att vara Ela" igår. Den var bra!
:)

Kram igen

Nostalgia said...

anna, åh :) du ser! och 'hon går ur tavlan, ut ur bilden' är ännu bättre!
såklart du får låna boken :)
jag gillar inte camilla läckberg :/ synd, för annars hade man ju haft ett gäng böcker att läsa.
nu är jag bok-lös igen. eller jag har nåt i bokhyllan, som jag försökt mig på tidigare, men tröttnat.. Roms portar tror jag.

enAnnan said...

Roms portar har jag oxå velat läsa.
:)
Jag gillar historia och livet på den tiden...men den var tråkig alltså??

Boklös är jobbigt, men samtidigt kan man njuta av att tänka på vad man ska ge sig på härnäst..

Varför inte Läckberg?
Enkla, småmysiga deckare och jag gillar huvudpersonerna. Bra mellanläsning...

Nostalgia said...

anna, inte tråkig, men lite.. segt innan det kommer igång kanske?

nä, de två böcker jag läst har inte gett mig nånting. inte språket, inte intrigen... vet inte varför. är liksom inget speciellt med hennes böcker, de bara är.

så jag hoppar över det :)