Monday 30 July 2007

Normalt


inatt drömde jag så galet.
först att jag kom till jobbet. mitt jobb var inte som mitt jobb, utan det låg i konserthuset.
jag skulle ta fram ett telenor 100 till en kund, men då fanns inte atg-maskinen, istället en massa andra apparater. folk från atg var där o förklarade att vår atg-maskin hade sprängts och att vi fått nya. inte bara en, utan kanske 20 stycken, i varierande storlekar. en del med skärmar stora som små biodukar. och kunderna fick ta nummerlapp, så hämtade vi dem o de fick komma o sätta sig vid ett bord. som på nån bank eller nåt.
den ena atg-killen var jättesöt och hette Ben. han var ljushårig och från Alfta (min mamma kommer därifrån). vi flörtade o så satt jag plötsligt i hans bil påväg hem till honom.

sen drömde jag en annan dröm om jobbet. inger torkade golvet, och själva... svabben är så jävla äcklig. i drömmen låg en slemklump i vattnet. den växte och blev större, och tillslut hade den blivit en krokodil. men när jag skulle visa inger den, så krympte den till en slemklump igen.

och så drömde jag att commander crowe hade varit med på V75 i lördags, o jag hade missat det!
inte förrän jag kommit till jobbet fattade jag att det var en dröm.

jag har fortfarande halsbränna.
om jag äter fiskpinnar går det nog över.
puss!

2 comments:

Ung tant said...

Åh.. konstiga drömmar är ju grymt!

Hoppas halsbrännan går över. Ät något milt och inte stekt och kryddigt! Tror jag. Puss.

Nostalgia said...

anneli, jag drömmer ju nästan alltid konstigt. jag undrar om det ÄR nåt riktigt fel på mig?

fiskpinnar är väl milt o o-stekt o så? :p

puss hjärtat.