Wednesday 18 July 2007

En olycka kommer sällan ensam!

idag har både filip och alvin cyklat omkull.
först filip. på alvins cykel. han kom instormandes och kastade hjälmen flera gånger i golvet så hårt han kunde.

jag: vad GÖR du? (jag visste inte att han ramlat då)
filip: hjälmen FUNKAR inte!!!
jag: vadå?
filip: jag cyklade omkull och slog huvudet och hjälmen FUNKAR inte! det gör ONT!

och sen försökte jag förklara att om han INTE haft hjälmen skulle det gjort ÄNNU ondare och han kanske skulle ha fått åka till sjukhuset, eller ännu värre, man kan DÖ om man ramlar och slår huvudet.
han trodde nog att om man har hjälm så känns det INGENTING om man slår huvudet i backen.

efter 10 minuter var han ute och lekte igen.


sen alvin. jag stod i köksfönstret o tittade, alvin o några till hade nyss haft vattenkrig med emmas pappa peder som är jätterolig. men nu var alvin på cykeln, kom farandes o hoppade över en liten sten. jag fortsatte diska. tre sekunder senare kommer lilla filip (inte min filip) inspringades o skriker att alvin ramlat o gjort sig JÄTTEilla. och när jag kom ut satt han o skrek. sa att han brytit benen o fötterna (han säger alltid att han brytit nåt när det gör ont, eller drunknat om han fått en kallsup)
han måste ha ramlat PRECIS när jag tittade bort.
så han gick in o la sig en stund, sen gick det över. och vi var ut o spelade fotboll.

idag har jag tittat på nåt program om folk som vill dansa på kanal 5, uttagningar. en del är ju helt sjukt roliga.

sova. puss!

1 comment:

Stefan said...

Alltså, det är ju inte roligt att de ramlar och slår sig kanske, men "Hjälmen FUNKAR inte" är vansinnigt roligt!

Nästan lika kul som hon bruden som säljer tidningar på telefon. :)