Monday 2 July 2007

Det här med fotboll


jag har ju utsett mig själv till alvins personliga tränare på vägen mot proffslivet i Barca. det innebär att vi varje dag kör ett pass med straffläggning. idag flyttade vi från lilla gräset utanför här, med mål i form av två trädstammar, till en nästan riktig plan med riktiga mål.
gör man mål får man stå, det är våra regler.
nu till det jobbiga; jag avlider! en kvarts skjutande/försöka rädda är minst lika jobbigt som en halvtimmes rask promenad, och det är ju bra iofs, men lite pinsamt. alvin kan hålla på en timme, jag ger upp efter en halvtimme. jag försöker få honom träna nickar ibland, men han vill bara springa o skjuta. och när han skjuter utanför måste ju jag springa!
men det är vääääldigt roligt :D

2 comments:

Anonymous said...

Du verkar vara en sån skön morsa :D
Jag är mer än 10 år yngre än dig men tycker ändå om att läsa din blogg :) Det verkar inte längre dötrist och gammalt att vara trettio. (:

Nostalgia said...

victoria, haha... kul :) jag trodde kanske också för tio år sen att man var gammal när man var 30+.. men den där gränsen liksom sträcker ut sig hela tiden. nu är det 40 som är döden.

det är ju skillnad på att vara tråk-vuxen och att vara vuxen, men fortfarande känna sig som nånstans mellan 10 och 25 :D