Tuesday 17 July 2007

Jobb, Älskade barn, Karlar

imorse ville jag bara grina.
upp och iväg.
första timmen på jobbet stod jag mest med en kaffe i handen och stirrade ut i luften, på ingenting. som om jag hade glömt hur man jobbar. inte för att man glömmer hur man gör saker på 4 veckor, men för att man är van att kunna stå med en kaffe i handen i en timme och glo. om man vill. i 4 veckor har jag mest glott.
sen kom jag väl igång lite sådär. insåg att inger överatgit min uppgift returneratidningarna. VAD SKA JAG GÖRA DÅ? för, kunder var det inget överflöd av idag kan man säga. men en del påpekade att de märkt att jag haft semester, lasse på kerstins sa välkommen tillbaka, och sa att det var skönt att ha mig där igen, så det blev nån ordning. (jag är hans favorit säger han) fast jag vet ju att det förmodligen är mer ordning när jag inte är på jobbet.
annars var det verkligen inget speciellt som hände.

när jag kom hem la jag mig raklång på altanen o solade en stund, filip o alvin kom hem. filip gick ut på en gång, alvin trixade fotboll på mitt huvud, mitt vattenglas osv. det vanliga vardagsköret.. laga mat, dricka kaffe, diska, läsa, dammsuga, natta barn. fast väldigt utdraget då. det var inte lätt att få in barn i tid, de har inte riktigt förstått att vi ska upp 7 imorn.
(och det blev inga straffar idag, alvin lekte med en kompis istället)

jag har inte träffat B på 100 år. jag undrar om jag ska räkna med att vi inte kommer ses på 100 år till? eller aldrig mer?
jag vet inte. om jag bryr mig så jättemycket. men isåfall vill jag veta. jo, jag bryr mig! jag tycker ju om honom, men jag tycker mer om honom när han bryr sig om, o tycker om mig, inte när han inte har tid med mig.
jävla karlar. alltid lika krångliga!

nu borde jag sova.

puss!


8 comments:

Badass Babuska said...

Visst är det hemskt att semestern redan är förbi? Jag ska köpa dunjacka på fredag. Så har jag köpt höstjacka. Nu är jag förkyld. Kommer bli lika sjuk som Julia antar jag:P
Snart är det Jul igen.
Puss

Badass Babuska said...

Varför kan jag inte posta kommentarer om jag inte är inloggad?

Hannah said...

Kanske har B åldersnoja? Jag menar bilen? Är han gammal? Tappar han hår?

Nostalgia said...

teresa, fruktansvärt! jag vill inte.
god jul i förskott, puss!

(vet inte varför, jag kan det bara ibland)


hannah, han är 35. men han tappar inget hår, o verkar inte ha nån åldersnoja annars. för att vara bitter; jag är aldrig viktigast i nån karls liv ;/

enAnnan said...

Du ska vara viktigast Jennie!!
Annars går du fan vidare...lyssna på mig nu. Du mår inte bra av det här och då är det inte värt det..

Jag förstår att det är trist att semestern är över..jag börjar på måndag jag...suck
:)

Kramar

Nostalgia said...

anna, jag vet. och hade det varit ett 'riktigt' förhållande, så hade jag naturligtvis ifrågasatt. men nu känns det inte som jag har så mycket att komma med.
men ja, vi får se vad som händer de närmsta veckorna.. om han tar några egna initiativ eller inte..

man borde få ha 10 veckors semester!

kramar :)

Ung tant said...

Eftersom det är the real thing du egentligen vill ha så kanske det är lika bra att strunta i B? Känns som det är dumt att fastna i en sån där halvdan relation en längre tid. :S Puss!

Nostalgia said...

anneli, mm. jag vet. fast ibland känns det bra med en halvdan. alltså inte i brist på 'the real thing' men det känns lagom o så. fast nu är det ju inget alls, så.. vafan! puss