Thursday 19 July 2007

Farbror polisen kom


idag har jag ringt polisen och tittat på när de kom o hämtade en aspackad alkis som var helt borta, liggandes på marken utanför mitt jobb. sen 9 imorse hade han o hans... fru? suttit där o druckit 7,5:or.
om en vanlig människa dricker en öl på stan skulle det bli ett jävla liv, men alkisarna för sitta överallt o kasta burkar omkring sig o hålla på.
men jag ringde mest för jag faktiskt var rädd att han skulle dö, för han såg helt död ut.
och så fick jag nästan dåligt samvete att jag ringt, för han ville ju inte alls följa med, han fick handbojor o skrek att han skulle gå hem o sova istället.

jaja.

jag mensar sjukt mycket nuförtiden, det är lite jobbigt. mensar var ju ett fint ord..
jag ville bara skriva det, för jag hade inget annat att skriva.

puss på er!

5 comments:

Anonymous said...

Sånt' där ska du inte ha dåligt samvete för. Tvärtom. Bättre att ringa polis än bara vara helt passiv.

Badass Babuska said...

Du gjorde det rätta älske!
MENSA MERA... Jag har inge mens alls. Du får blöda för oss båda;)

Nostalgia said...

peter, jao. jag vet! men han blev arg :/


teresa, du det räcker o blir över till dig med!

puss hjärtat

Anonymous said...

Arg och arg. Skillnad på rättfärdighet i olika stadier av ilska. Jag är arg för att jag inte får springa runt naken offentligt. Fast det förbudet kan man förstå. Sedan kan man bli arg för att man blir tagen av pappa batong för man blivit för full. Det finns det inga ursäkter för. Han kan bli hur arg han vill. Ligger någon och ser död ut så är det klart att folk blir oroliga.

Fortfarande lite fördelar med att åka in. Det är sexigt med handbojor och så får man sjunga 'I Got Stripes'...

Nostalgia said...

peter, jaa. jag vet! men det var också det att hans.. sällskap. kvinnan , såg helt förtvivlad ut när han åkte ifrån henne sådär.

haha... vi kan klä av oss nakna, boja fast oss i varandra o sjunga I got stripes! ;D