Wednesday 4 July 2007

Gröna Lund


klockan 9 imorse gick tåget mot sthlm. ca 11.30 var vi på gröna lund.
filip och alvin åkte karuseller hejvilt, och jag o alvin skulle åka vilda musen. jag har åkt den förr, och det var inte roligt, alls. men, alvin ville ju. så jag med ryggsäck skulle få plats i den lilla vagnen, ryggsäcken hade jag runt armarna, utanför själva säkerhetsbygeln. det var ingen bra idé. jag höll på att tappa den hela tiden. och glasögonen! jag fick hålla dem tryckt mot ansiktet med ena handen, och hålla reda på ryggsäcken som åkte hit o dit, o försöka stoppa den från att mosa alvin bredvid. samt en enorm dödsångest. FYFAN.
men sen när anneli kommit o tog hand om ryggsäck o brillor så åkte vi igen, och jag trodde att jag skulle dö den gången också. FYFAN.
jag har också en begynnande träningsvärk från lustiga huset x 2. filip o alvin var inne där om o om igen, o jag o anneli satt o tittade på folk som försökte ta sig upp i den konstiga trappan utanpå. förstklassig underhållning.
vi tittade på tobbe trollkarl, som faktiskt var riktigt rolig, o anneli o alvin vann en kartong med plopp. 2,3 kg plopp fick vi ta med oss hem.
filip o alvin skötte sig jättebra och fastän de gick en del själv så kom ingen bort. och jag förstår inte hur de orkade hålla igång hela vägen hem på tåget. men det verkar finnas hur mycket energi som helst i de två människorna :)

jag glömde kameran hemma, så det blir inga bilder, men vi hade kul :D

tack anneli, för sällskapet! (vi ses om en vecka)

puss!

2 comments:

Ung tant said...

Tack själva! :D
Gröna lund är utmattande även om man inte åker nåt. Jag var helt slut.
Men efter lite vila så fick jag städryck. Jävlar vad jag dammsög!
Sen dog jag brevid Kristoffer. :´) Vi ses snart! Puss!

Nostalgia said...

anneli, vi sov till 11 idag :´) mina barn brukar vakna 8 när de är lediga.. så de var lite trött de också :)
puss!