Tuesday 31 July 2007

Senap


när jag var yngre sa min pappa:
"den kvinna som kan göra egen senap blir aldrig lämnad"

och det kanske är så, för jag kan inte göra senap :/


idag var det kaotiskt. jag vet inte varför, men det var ingen ordning på nånting på jobbet.
konstiga kunder som ville konstiga saker.
sen somnade jag när jag kom hem, och vaknade av hungriga barn. vi åt makaroner och bacon.
nu håller jag på o tvättar, och ska diska när jag druckit upp kaffet.

filip ska följa med lucas o hans pappa till leksand sommarland, blir borta onsdag-fredag. så alvin o jag ska försöka hitta på nåt torsdagkväll. antagligen blir det ett restaurangbesök och köpa nya skor. men det är ju lite synd om honom som inte får åka iväg o ha roligt.. :/


sms kl 01.17:
nu åker jag förbi gävle. kram!

(och han hade övervägt stanna hos mig o kramats, men hade bråttom hem. vad synd! ;) )

idag har helena namnsdag, grattis!

4 comments:

enAnnan said...

Vem fan kan göra egen senap??

Ska vi prova??
;)

Mysigt att få rå om Alvin alldeles själv en stund. Var ska ni gå och äta då?

Kramar

Nostalgia said...

pappa kan!
man borde leta reda på ett recept o sen försöka impa på nån.. men jag gillar ju inte senap själv, så kanske svårt o veta om det blir bra eller inte :)

ja, det blir mys :) blir nog nåt kinaställe. alvin gillar friterad kyckling mest i hela världen :)

kramar

Fröken Nina said...

Oh shit! Då vill det till att jag börjar öva på den där senapen...

Vilken ångest!! :D

Det går inte lika bra med marmelad?

Nostalgia said...

fröken nina, ja!
tror marmelad är mer mesigt att göra.. en redig husmor kan göra senap också!