Tuesday 26 June 2007

Tiiisdag


07.00 ca: vaknade av ett sms från anneli. min sms-signal är tokigt hög, lång och rolig. så jag ringde upp anneli. man ringer normalt inte folk så tidigt, men ja.. jo. sen gick jag ut o rökte en cigg, o sen la jag mig o sov igen.

11.00 ca: vaknade av telefonen. det var pappa. vi skulle åka till rusta 12.10, så jag gick upp o åt frukost, knäcke med kaviar, två löskokta ägg o kaffe.
rusta, clas olsson, jysk, ica maxi. jag inhandlade ett parasoll, en skitful vaxduk, tre filmer (paper moon, gladiator och scarface) och annat småkrafs. sen smsade petra o ville ha kaffe, o när jag kom hem stod hon utanför o väntade. då var nog klockan ca 15.00.

17.30: petra o jag åt köttfärssås o spaghetti, sallad med fetaost och drack vatten med hjärta-isbitar. det var gott. och sen mer kaffe. (hennes karl, marcus, fick resterna till matlåda)

och nu ska jag kanske duscha. eller kanske inte. sen ska kanske städa bland barnens filmer. eller kanske inte. sen ska jag kanske sortera ren tvätt. eller kanske inte. sen ska jag kanske titta på en film, eller kanske inte. det är så skönt att inte behöva bestämma, att ingen bryr sig om vad jag gör, att ingen tycker det är konstigt att jag förmodligen kommer sitta på altanen och läsa istället, o sen sitta vid datorn med spindelharpan och en kall staropramen.
jag gillar semester.


innan jag övergår till mr. cash för kvällen, så ska jag lyssna på Andrew Bird - Armchairs typ 10 gånger i rad.

puss!

2 comments:

Ung tant said...

Det var en fin morgon.
Semester är guld!

Och ANDREW! Way to go. :D

Pussen.

Nostalgia said...

anneli, jag har ju fått honom av dig 8]

nu ska jag smsa dig. puss!