Tuesday 19 June 2007

Igår/Idag


igår blev en väldigt konstig dag. stressig och förvirrad.
när filip kommit hem o alvin åkt på fotbollskola, så visade jag filip mobilen som han skulle få. min jättegamla alltså. utan kamera o så. och jag hade min röda o så B's gamla. bara för att. o la in alla nummer i B's o skickade sms till en del att jag hade ett till nummer.
men sen ändrade jag mig. jag skulle ha min röda bara. o filip kunde få B's gamla. filip blev överlycklig. allldeles FÖR avancerad för honom, men ja.. om han klarar av den så får han ha den. och så när alvin kom hem fick han min gamla. så jag fick börja radera nummer, byta namn på kontakter i telefonerna o sådär.. tog ju hela eftermiddagen. men nu har vi iaf en varsin mobil.
och jag vet att nästa gång jag köper en ny ska den vara en ihopvikbar, men INTE samsung!

ja, sen på kvällen pratade jag med filip om det han skrivit i skolan om låtsasmamma.
det var kanske värre än jag var rädd för.. jag ska inte gå in på detaljer om det här, men jag måste iaf ta upp det med jocke. för filip ska INTE behöva må dåligt. inte alvin heller.
man kan ha regler hemma, och man ska vara tydlig och konsekvent, men man kan vara på ett trevligt sätt. det funkar bäst, eller hur? inte låta elak så att barnen blir ledsna.

idag ska filip och jag åka och handla, det blir nog seglet, ska försöka handla lika bra som sist.. så det räcker i två veckor :) om man är snäll kanske man får skjuts av morfarn.

altan! puss!

.......

filip bestämde nyss att vi ska till IKEA. HURRA! jag har inte varit där sen jag var ihop med herman, vilket var drygt ett år sedan. jag behöver... 3 nya taklampor. och en MASSA annat. oh, vad kul att åka med allt det på bussen. så det kanske inte blir så mycket storhandlat. mat alltså. tar det imorgon om det inte är finväder.

4 comments:

Ung tant said...

Jag ska också till Ikea idag! :D

Hoppas det ordnar sig med Filip och så..

Puss!

Nostalgia said...

vad ska du handla? :)

hoppas jag med.

puss!

Anonymous said...

Ibland tror jag att barn kan överreagera, när de känner sig utanför. Det har jag märkt att William gör...

Det är klart att du ska prata med Jocke, samtidigt så tror jag att han kanske ser låtsasmamma som ett litet hot nu när lillebror kommit, tror du inte?

Lycka till iaf... =)

Förresten, vart går han på fotbollsskola??

Nostalgia said...

ellie, ja.. fast han tyckte inte själv att det kändes nån skillnad nu o innan lillebror kom, men det kan ju vara undermedvetet.
först ville han inte att jag skulle berätta för pappa, men sen gick han med på det om jag bad pappa att inte berätta för S. han tror hon blir ännu 'argare' då... usch :s

huge :) kastvallen.