Sunday 10 June 2007

Rosa


idag var det nån slags.. festlighet på gräsmattan här utanför. hoppborg, och några gubbar på en scen som sjung dansbandsmusik. det är ju trevligt att det ordnas saker. för att barnen skulle få hoppa måste föräldrarna vara med. så jag satt på en filt i solen. tror det blev tre hopp-omgångar, och däremellan låg jag på altanen o solade. vilket självklart resulterade i en klädsam solbränna. eller, ja... jag blev iaf mörkt rosa. och nu har jag börjat frysa, huden kliar, och fan. jag tyckte ändå att jag inte låg/satt så långa stunder. men det räckte tydligen.

dock har jag lärt mig efter ett par misstag i ungdomen, att man inte kan ligga på bryggan i vårvik i 4-5 timmar utan solskydd.

imorgon ska vi till min bror som har fyllit år, och så gosa med EDA.

puss!

4 comments:

Anonymous said...

Låter mysigt med hoppborg och grejer. Såg du Thor något?? ;)

enAnnan said...

Solen tar bra nu!
Och nepp man lär sig aldrig.
Samma misstag vaje år...

Kramar

Nostalgia said...

ellie, jag tror inte det :o satt ju inte där hela tiden heller :)


anna, man vill ju bli BRUN! inte rosa :)

Ung tant said...

Som du säkert läst har jag också lyckats bränna mig. Att man aldrig lär sig! Nu är jag dock brun, efter fem dagar på K:s landställe. :D
Puss honeybunny!