Friday 15 June 2007

Skolavslutning. Marit <3

idag var det skolavslutning. alla barnen och alla närmast sörjande samlades på gräsmattan utanför källoskolan, där barnen i vanlig ordning framförde fina sånger, och rektorn i vanlig ordning håller sitt tal. (när hon håller tal är det rökpaus) sen gick vi ner till våra klassrum, och jag följde med filip o jocke följde med alvin. filip går ut trean, och monica och marit o maria pratade lite extra, och så fick alla barnen minnesgrejer, och lite sånt, sen var det fika. jag trängde mig före barnen i kön och tog kaffe, för jag hade inte ätit eller druckit kaffe. jag höll på att dö, men jag tror ingen märkte nåt.
sen pratade jag med Marit. hon har varit i filips klass hela tiden, och på fritids, så hon är nog den som känner filip bäst av lärarna, och som jag har pratat mest med genom alla upp och nedgångar med filip. hon är en HELT UNDERBAR människa. och så tackade hon MIG? för att jag har hjälpt dem att hjälpa filip i skolan, och för att jag har varit så bra att jobba tillsammans med. (jag ser mig själv som rätt meningslös och osäker och förvirrad inför allt som har med skolan att göra, så det kändes så himla skönt att hon inte ser mig så) jag ville ju tacka henne! så vi tackade varandra och kramades och började gråta båda två. jag kommer sakna henne så himla mycket. och jag vet att hon tycker väldigt mycket om filip, och filip tycker verkligen om henne, och jag tror och hoppas att de kommer fortsätta ha kontakt hela mellanstadiet.

sen fikades det, och jag träffade noel som har blivit så stor, och glömde ta kort på honom. han var så söööt. men inte lika söt som mina barn ;) även om han är lik filip, som ju är väldigt lik jocke. han var på bästa humur o skrattade o flörtade med mig. åh, bebisar :D

efter åkte jag o pappa till seglet o hämtade ett paket med filmer till mig och ullis. jag hade köpt Borta med vinden. älskar den.
och nu dricker jag kaffe och ska snart tvätta.

ha en bra helg alla, det ska jag ha! :)

puss.

2 comments:

Ung tant said...

Du ÄR fantastisk. :) Vad fint.
Jag ska också ha en bra helg. Puss stumpan!

Nostalgia said...

puss annelihjärtat :)