Friday 8 June 2007

Barn är roliga



idag när jag gick ut från konsum på Nian, gick en mamma med baby i barnvagn o en liten son, kanske 4-5 år bredvid. strax utanför hejade mamman på en man som åkte permobil. han frågade när hon skulle komma tillbaka, och hon svarade 'snart' och de önskade varandra trevlig helg osv.

man kan tänka att mamman jobbade som assistent hos mannen på permobilen, eller inom hemtjänsten eller nåt sånt, och nu var mamma-ledig.

när de gått en bit säger sonen:

- vem var det, mamma?
- en farbror som jag brukar gå hem till, svarar mamman

sonen funderar en stund, och sen säger han:

- blir inte pappa arg då?!



vi säljer vatten och glass som aldrig förr. studenten innebär alltid slut på vatten hos oss. folk är som tokiga. och det är varmt, och ingen luft, och jag vill bara gå ut, gå hem, sitta i solen och läsa.
en vecka kvar, sen har jag semester. en vecka!

det tråkiga med barnvecka är att jag inte kan kramas med B då.
och nu har vi inte bestämt nåt om när vi ska ses igen, och när vi inte gjort det blir jag lite orolig.
jag är den planerande typen, han är inte det. men.. torsdag kanske? eller jag har ingen aning, men jag hoppas. :)

nu: ALTAN!

puss!

2 comments:

Anonymous said...

Barn är underbara... åtminstone andras... ;)

Nostalgia said...

ellie, haha.. precis! men klockrent tänkt av lillkillen :´)