Tuesday 19 June 2007

En jävla dag


så filip och jag tog bussen till ikea.
man hinner ju inte kolla på allt som man vill kolla på (läs gardiner och andra textilgrejer) när man har barn med. men jag fick iaf ihop:

3 stycken taklampor
påslakan, örngott och lakan till mig
knallrött duschdraperi
tidningsförvaringspappgrejer, ni vet...
gummigrejer att göra iskuber i. hjärtan och stjärnor

sen var det nog inge mer.

efter alvin hemkommit från fotbollskolan åkte han, jag o morfarn till kvantum och handlade mat för tusen spänn. nästa gång måste jag åka till willys.

det är iaf trevligt att ha massor med mat hemma, o inte slippa fundera en hel dag på vad man ska äta. idag åt vi kalops. eller en variant på kalops iaf. det var gott. I like kalops.
imorgon skulle jag vilja vara hemma hela dan, men blir det fint väder så måste vi nog åka o bada, har jag lovat. och ja, upp 8 och cykla med alvin till kastvallen. jag har redan träningsvärk, och jag hatar redan cykeln mer än nånsin. det kan dra åt helvete.
ge mig en ny, nån?


teresa ringde o jag fick lyssna på Justin! jag har ingen aning om vilken låt, men jag hade önskat Sexy back, och det lät det inte som.. men det var ju gulligt :) puss teresa!

jag vet inte, det känns inte som nån bra start på semestern, jag känner mig stressad och trött bara, och missnöjd med livet i allmänhet.

5 comments:

Anders said...

Sådär känner jag ibland också, du är nog bara sliten.
Tänk inte så mycket utan slappna av och återhämta dej lite så känner du dej bättre sen, du har ju varit med om mycket under våren, sådant tar ut sin rätt på kropp och själ.
Kram på dej vännen

Nostalgia said...

anders, kanske blir bättre nästa vecka när jag är barnfri.. då är jag ledig på riktigt. att ta hand om två killar med överskottsenergi är inte så mycket semester egentligen. särskilt utan bil, man blir helt låst.

och så vill jag ha sol :)

Nostalgia said...

kram anders :)

enAnnan said...

Ikea kan ju i alla fall göra en på bättre humör.
Och kalops. :)

Synd att du inte är på topp vännen, men det kan man inte vara jämt och det vet du.
Ta det med ro och fundera inte på varför, tillåt dig själv att vara lite missnöjd..

Kramar

Nostalgia said...

anna, om man hade obegränsat med pengar och tid, ja.. jag vill ha mattor, gardiner, stolsdynor, sängkläder, handdukar, soffor, bord, garderober, porslin, lådor, blommor!! eller ja. helst en helt ny lägenhet.

jag tänkte igår innan jag somnade om det hade nåt med B att göra. men det har det inte heller. jag är så van med att det alltid har nåt med sånt att göra, menjag tror jag är nöjd med vårt sätt att vara..

så det kan vara vadsomhelst. vädret?

kram o puss gumman :)