Saturday 2 June 2007

Perfekt lördag

det var roligt att jobba idag. det är oftast det på lördagar.
iofs hade vi en gubbe i rullstol som körde på folk bakifrån o kallade kunder 'jävla kärring'. han var in kanske 5 gånger. och svor och hade sig. näst sista gången ville han att inger skulle ringa färdtjänst, för han hade beställt en bil till 12.45. då var klockan 12.39.
så vi ringde såklart inte (dessutom har vi inte tid, för på lördagar har vi lång kö hela tiden) och han hade egen mobil också.
kl 12.51 kom han in igen, och ville vi skulle ringa, för de hade inte kommit. inger sa att han fick vänta. de kommer ju när de kan. han blev ganska tokig, och precis när han var på väg ut kom taxi-kvinnan och hämtade honom. jag är glad att jag inte kör färdtjänst.

och så har det inhandlats staropramen till fotbollen ikväll, jag sitter och äter pasta o vitlöksbröd, lyssnar på winnerbäck, och sen blir det kaffe i solen på altanen, o bok. har snart läst ut "Luftslottet som sprängdes" av stieg larsson, den är sjukt bra. bättre än de första två, som också var sjukt bra.
klockan sex är det trav och sen blir det bad :) (ja, i badkaret!)
det ska bli skönt att "slippa" gå ut ikväll.
så är jag pigg imorgon så jag kan ta hand om lilla B :)

puss på er!

8 comments:

Ung tant said...

Åh.. myshemmalördag. :)
Jag är solbränd.. åkte till moster idag medan K jobbade. Underbart!

Badass Babuska said...

Myshjärtat. Vi har just grillat massa. Är proppis o vill bara bädda ner mig i soffan. SKa kolla fotbollen jag med:P

Nostalgia said...

anneli, ja :)
härligt.. jag har läst i solen. nu blir det fopoll!

Nostalgia said...

teresa, vi skrev exakt samtidigt :O
bädda ner dig till fotbollen då :) puss

Badass Babuska said...

Jag bäddade ner mig i badet:O

Nostalgia said...

teresa, det är ju inte helt fel heller! jag hann inte bada :o

enAnnan said...

Låter som om du haft en bra lördag vännen.
Skönt.

Ser fram emot "luftslottet.." har den i bokhyllan men håller på den liiite till. :)
Måste läsa ut en annan först.

Kramar

Anonymous said...

anna, jaa... sen åkte jag taxi till B vid tolv :)

jag har läst ut nu. hade hoppats att den aldrig skulle ta slut! kram