Wednesday 27 June 2007

Därför har man persienner:


för när solen lyser in genom fönstren ser man hur dammigt det är överallt.


nu har jag lampor igen. stora runda pappersklot. rislampor tror jag det kallas? iaf, precis likadana som mamma o pappa hade hemma när jag var liten. på det glada 80-talet. eller slutet av 70.

dagens sötaste: småfåglarna som åt limpa på min altan. de låter "frrrrt frrrrt" när de flyger.

dagens utlästa: Ormars skepnad av Minette Walters. skapligt bra, för att vara minette walters. (det roligaste med den boken var iaf att petra hela tiden den legat på mitt alatnbord trott att den hetat OMARS skepnad.)

dagens utflykt: med petra och marcus till valbo på husvisning. ett hus byggt 1961. som ALDRIG blivit rustat, antagligen. tapeter, golv, hela alltet såg ut att vara orginal. men ja, det skulle kunna bli fint.

dagens middag: starka menyn på Frasses! sjukt gott, överraskande gott, underbart gott. särskilt sour cream & onion-kryddan till pomfritsen.

dagens tv: friidrott och nyheter.

dagens sms: "jag har en present till dig! kraaaaaam/B"
åh, nu är jag så nyfiken att jag dör!

dagens låt: Livet börjar här - Moneybrother

nu ska jag slå anders rekord i spindelharpan.

puss!

3 comments:

Anders said...

Du kommer aldrig slå mej eftersom jag är bäst ;-)

enAnnan said...

Jag har adlrig läst Minette Walters och jag har aldrig ätit på Frasses.
Måste uppleva mer med dig tydligen. :)

Hoppas du mår bra!

Kramar

Nostalgia said...

anna, minette kan du med gott samvete hoppa över :) helt okej, men det finns så mycket annat bättre.

anders, bahaha