Friday 1 June 2007

Min bror...

...fyller år idag! Grattis bror! (även om jag hoppas att du inte läser min blogg!)
får se om jag hinner åka till honom o gratta på söndag. och träffa eda!


igår var det bra. fast B är sjuk. stackars. helt ynklig och trött somnade han mot min axel tre gånger innan vi förflyttade oss från soffan till sängen. där piggnade delar av honom till. höhö. men allt var mest stillsamt och fint.
på söndag (eller imorgon med lite tur) är han förhoppningsvis piggare, och då får vi ta igen lite umgänge. vi tänkte hyra en film som jag inte kommer ihåg vad den heter. och jag kanske kan laga mat. det tycker jag om.

jag har semester om typ... två veckor! idag har jag kollat lite gröna lund-priser o så. jag tror vi åker 4 juli. det är en onsdag. eller så på söndan efter, för då får barn åka gratis tunnelbana o grejer. tyckte jag det stod. men vafaen, man kanske inte ska vara snål, det LÄR ju vara mindre folk en onsdag eller vad tror ni?

en grej undrar jag över. hur kan åkband (åka hur mycket man vill utom gå i spökhuset) kosta 260 kronor, och ett åkhäfte med 20 kuponger kosta 300 kr? eller har jag missuppfattat nåt?
kolla här.


nu blir det kaffe och sen vin. och spindelharpan. jag försöker slå rekord.

PUSS!

4 comments:

Anonymous said...

jamen det lönar sig? för gröna lund, alltså.

du kan nog lugnt utgå från att någon med vinstintresse suttit och räknat.

om inte: en attraktion kostar 1-3 kuponger. jag utgår från att de flesta kostar mer än en kupong. 20 kuponger mostsvarar säkerligen inte 20 åkturer. förmodligen inte ens hälften.

för övrigt anser jag att ordet "attraktion" är kinky. till och med när det används för att beskriva en karusell.

Nostalgia said...

peter, för det första blev jag skiträdd, för min bror heter peter, o här har jag nyss suttit o hoppats att han aldrig läser min blogg!

och sen.. ja, alltså, jag menar, VEM köper ett häfte för 300 spänn, och kan inte åka mer än kanske 10 ATTRAKTIONER, när man kan köpa ett åkband för mindre pengar o åka tills man kräks? :)
eller är jag helt vimsig?

Anonymous said...

"peter" är ett alldeles för vanligt namn. förlåt!

ok. det där är blir ju en helt annan fråga. "vem" som köper ett häfte och inte åker så mycket är

...nu upptäckte jag hur bakvänt man tänkt. du har ju rätt. det billigare alternativet är ju även mer till antalet. vafaen?

jag har nytt jobb och lider av information overload. skallen funkar inte som den ska. klandrar du mig? va? VA?

å andra sidan kanske åkhäftet inkluderar spökhuset? det brukar vara populärt. jag vet inte. help!

Nostalgia said...

peter, men sålänge du inte är min bror är det okej!

ja? oavsett om jag tänkt åka 10 gånger så tjänar jag på att köpa åkband.. om man räknar med att de karuseller kostar 2-3 kuponger. skumt. sist jag var för två år sen tror jag att barnen fick åkband, o jag ett häfte, för jag bara skull eåka några, o då var ett band onödigt. nåt har hänt! eller så har de skrivit fel? :/ då blir jag arg.
jag tror spökhuset kostar två kuponger. men det räcker väl att gå en gång där va? jag bestämmer det.

jag har inte klandrat dig :p hoppas det är ett roligt jobb :)