Tuesday 26 June 2007

Cykelen och nyckelen

(för att vara lite skånsk)


jag hade precis skrivit färdigt förra inlägget när det ringde på dörren och en storgråtande alvin stod utanför. han hade tappat sin cykelnyckel o vågade nog inte åka hem o berätta det för pappa, för pappa hade tjatat om att vara rädd om nyckeln för han nyss tappat bort den förra.
lilla hjärtat, han var helt knäckt.
så jag o alvin cyklade/gick samma väg som alvin cyklat, i hopp om att hitta nyckeln. men icke. den är borta. jag följde med alvin hem, och på väg hem till mig igen träffade jag på jessica och linus+hund, och jag blev inbjuden på kaffe. så jag blev ju sittandes där ett par timmar också. (jag har druckit sjukt mycket kaffe idag.)

(jag råkade ta en skvätt vin nu)

4 comments:

Anonymous said...

naww :( ordnade det sig då? pappan blev inte jättearg hoppas jag.

Nostalgia said...

viqtory, nej.. vi hittade inte nyckeln, men jag pratade med pappan innan, o det var lugnt. fixar nytt lås, han blev inte arg :)

Anonymous said...

Nyckelen, cykelen, spegelen...

Trodde det enbart var smålänningar som körde med sådana ord. Tydligen Skåne också.

Nostalgia said...

peter, mhm... jo, jag tror det är skåne också.. :) men jag är inte så insatt i skånskan egentligen, så jag KAN ha fel.