Tuesday 5 June 2007

Pengar, böcker, musik

jag fick mina skattpengar idag. 3400 :) det var lägligt kan jag säga.
2000 är undanstoppade till gröna lund. och imorgon blir det storhandel, sen är jag nog lika utfattig igen.

idag hämtade jag tre böcker från adlibris. som vanligt har jag glömt titlarna, men två stycken av Inger Frimansson och en av Johanna Nilsson. två av min absoluta favoritförfattarinnor.
vänta ska jag kolla vad böckerna heter!

okej, Johanna N: Leopardpojkens dotter
Inger F: Inga livstecken, Handdockan

nya böcker är lika med lycka.

när man umgås med en ny person så blir man ofta intresserad av vad den personen lyssnar på.
B är jazztrummis. och death metaltrummis. och alla möjliga sorters trummis. jag är rätt så jävla imponerad av honom, när han spelar. fast det har jag inte sagt, för då blir han så stolt.

men iaf, han spelade en grupp som heter Kaipa för mig. jag var skeptisk, men tycker om det en hel massa nu :)
just mina favolåtar finns inte med där på myspace, men lyssna iaf!


och B själv finns inte med på myspace vad jag vet. det var ju synd.



nu ska jag nog sätta mig på altanen med kaffe och bok. puss på er!

6 comments:

Anders said...

Hi hi...kul!!

Kaipa's orginalbasist hade jag som lärare i ljudteknik i Uppsala när det begav sej :-)

Ung tant said...

Hihi! :´D
PUSS.

Nostalgia said...

anneli, haha.. PUSS! jag saknar dig.


anders, ahaaa. coolt :)
och välkommen hem får man väl säga :)

Anders said...

Tack Jennie :-)

enAnnan said...

Underbart att få nya böcker.
Jag är avundsjuk!
:)

Kramar

Nostalgia said...

anna, det är det! men jag är mer avundsjuk på dig som har luftslottet kvar ;p